Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

fakturering 2005-11-28 23:48
Funderar på att köpa uni_bas för min lilla firma, men jag har några frågor. Jag har endast klienter från USA som jag säljer tjänster till (jag är grafisk formgivare) och enligt skatteverket ska jag inte behöva lägga på någon moms på mina fakturor pga att jag exporterar mina tjänster. Hur funkar det om jag använder erat fakturingsprogram eftersom det verkar som den lägger på moms automatiskt? Kan man skriva faktura utan moms med ert program? Om inte och jag måste använda mej av ett annat program för att skriva mina fakturor hur lägger jag in intäkten så att det blir rätt i bokföringen? Säljer ni bokföringsprogram utan fakturering inkluderat?
Tack på förhand,
Zandra
 Skrivet av:  zandra IP: 81.232.146.112



Svar: fakturering 2005-11-29 01:40
Det Du frågar om är inga som helst problem. I kundregistret kan Du välja om en kund är svensk, EU-kund eller exportkund. Välj "Exportkund" och Dina fakturor till den kunden blir därefter automatiskt utan moms.

Din andra fråga - om vi säljer bokföringsprogram utan fakturering - jo, det gör vi MEN vi avråder i de flesta fall från att köpa ett "renodlat bokföringsprogram". Du sköter Din bokföring på mindre än halva tiden i UNI_BAS jämfört med ett program utan fakturering och utan leverantörer. Du spar alltså 50% av Din tid med UNI_BAS.
I de allra, allra flesta företag utgör kund- och leverantörsfakturor upp emot 60-70% av all bokföring. I UNI_BAS bokförs Dina egna fakturor helt automatiskt. Dina leverantörsfakturor bokförs automatiskt genom att bara välja leverantör och ange fakturanummer och belopp. Det är detta som gör att många av våra kunder till och med tycker att det är roligt att bokföra med UNI_BAS.
Har Du ett "renodlat bokföringsprogram" måste Du istället "kontera" alla kund- och leverantörsfakturor manuellt - med risk för fel och tar mycket tid.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 81.235.252.221




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
9 + 5 =