Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Fakturan! 2009-08-03 19:18
Hej!

Jag har ett litet problem och det gäller att det inte får plats artiklar på fakturan. Jag använder inte den texten som har tillkommit om skattereduktion och det finns mycket plats över.

Detta får inte plats på fakturan:

Flyttstäd arbetskostnad ROTavdrag p.nr xxxxxx-xxxx (texten om ROT gör att det tas upp en helt ny rad)
Serviceavgift
Inställnings avgift
Avser period ååååmmdd
Var god ange faktura nummer vid betalning

Det konstiga är att när jag använder mig utav rabatt modulen och ger t ex 200kr rabatt på arbetskostnaden så får första artikel texten inte plats men om jag inte använder den så är det precis att det får plats. Jag har nämligen en kund där jag ska ge rabatt och det går inte riktigt nu.

Jag använder bankgiro layout. Hade man inte kunnat få lite mer plats när man tagit bort texten om skattereduktion, och att man kan ta bort texten om ROTxxxxxxxxxx.

Ett super program för övrigt.

mvh Karl
 Skrivet av:  Karl IP: 89.160.18.251



Svar: Fakturan! 2009-08-07 01:01
Om Du ska fakturera sådant som ska generera en skatteåterbetalning måste texten om Rot-avdrag finnas med (den som du tagit bort).

Eftersom ett A4 ark bara har en vis storlek och eftersom man inte kan skriva utanför den storleken då är utrymmet begränsat. Det Du vill skriva får helt enkelt inte plats om Du vill använda en bankgiroblankett. Se tidigare svar om detta här i forum
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.74



Svar: Fakturan! 2009-08-07 08:58
Enligt den informationen jag fått när jag har pratat med skv så ska det framgå på fakturan vad så är Arbetskostnad samt totalbeloppet inkl moms och skattereduktionen inkl moms.
 Skrivet av:  Karl IP: 85.24.249.209




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
5 + 4 =