Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Efter defragmentering av disken fungerar inte prog 2009-07-29 13:01
Hej .
Jag skulle öppna mitt Uni_bas program och kunde inte öppna det ? Det kommer fram en ruta som det står ( 4th dimension har slutat fungera )..
Jag har skrivigt inn till Uni_Bas men inget svar !.. Lite konstigt att ett program inte fungerar alls när man köper det .. ! jag har ej updaterat på sistånde för jag anser att jag ej har det behovet just nu ! funkar utmärkt som det gjorde för tillfället .

Jag läste inlägget om en pers som klagat på dålig attityd hos personalen när man ringer dit och ngn äntligen svarat i telefonen !!..

Jag skulle aldrig på långa vägar anställa ngn med så otrevlig attityd .. jag menar är man missnöjd med sitt jobb på ngt sätt ,mår dåligt så får man ju säga upp sig eller lösa det på annat sätt .... så himmla svårt kan det inte vara och bemöta en kund på ett trevligt sätt !..

Uni_bas borde seriöst "se över" folk som svarar i telefon ..
Det är ju trots allt "dåliga tider " nu och folk blir ju uppsagda hela tiden ,så det kan inte vara särskilt svårt och "byta ut dom" .. !!

åter igen så vill jag gärna ha hjälp med mitt program som slutat fungera ..
skriver igen hur det har gått ..

UNICELL har ändrat rubriken från: " program funkar ej !" till: "Efter defragmentering av hårddisken fungerar inte prog".
Efter samtal med Daniel framkom att Daniel själv åsamkat skada på programmet genom defragmentering av hårddisken.
 Skrivet av:  David J IP: 83.183.20.114



Efter defragmentering av disken fungerar inte prog 2009-07-29 14:13
Hej David,
Uppenbarligen har det hänt något i din dator. Titta på om du laddat ner något eller ofrivilligt tagit bort någonting som 4th D behöver för att fungera.

Beträffande attityder hos personalen på Unicell, hoppas jag du också läst de omdömen där man anser att personalen är mycket vänliga och tillmötesgående. En gammal statistisk undersökning visar att negativa omdömen sprids till tolv personer medan postiva endast till tre stycken. Kanske vi människor är mer intresserade av elände än tvärtom?

I varje fall kan du inte anklaga Unicell för att ditt program slutat fungera, men jag hoppas de hjälper dig om de kan.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.154.5



Svar: Efter defragmentering av disken fungerar inte prog 2009-07-31 11:02
David, vi hade ett långt samtal idag där Du upprepade det Du skrivit i Ditt inlägg.
Du beskrev att programmet slutat att fungera i samband med att Du defragmenterat hårddisken. Möjligen har Du i det sammanhanget tagit bort eller flyttat någon viktig fil. Programmet fungerade, som Du själv säger "utmärkt" fram till dess.

Tyvärr kan man kanske inte klandra programmet, det är nog snarare Du själv som åsamkat felet som gör att programmet inte fungerar.

Sedan förstår jag Din allmänna frustration, eftersom Du avstått från att betala den senaste fakturan för supportavtal som förfallit sedan 1 månad tillbaka. Detta är helt OK - supportavtal är frivilligt hos oss. Andra bokföringsprogram hos andra leverantörer stängs inte sällan av om man inte betalar supportavtalet. Om Du nu tänkt spara in den utgiften är det förstås retsamt att det är just nu som Du behöver support som mest. Tråkigt bara att Du låter denna frustration gå ut över personalen här. I tolv minuter fick jag lyssna på Din frustration. Under den tiden var det tyvärr andra kunder som fick vänta lite längre på sin tur.
Om Du väljer att betala den obetalda fakturan kommer vi att kunna hjälpa Dig så att Du får igång Ditt bokföringsprogram igen.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222



Svar: Efter defragmentering av disken fungerar inte prog 2010-03-06 15:58
Ojdå, jag defragmenterade min trötta hårddisk häromkvällen men UNI_BAS funkar precis som vanligt idag. Defrag sabbar inget i programmet i alla fall.
Nöjd kund so far.........
Lars
 Skrivet av:  Lars IP: 85.225.79.41



Svar: Efter defragmentering av disken fungerar inte prog 2010-03-07 18:24
Ja det är inget man behöver vara orolig för. Självklart ska man köra defrag då och då och det är inget som påverkar UniBasfilerna negativt.
 Skrivet av:  Åke IP: 90.224.31.17




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
6 + 5 =