Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Skärpning 2009-07-14 09:38
Herr ägare, jag ringer till dig och frågar vänligt om man kan flytta över den nyaste installations filen från en dator till en annan och köra den där varpå du blir helt till dig och börjar
upprepa dig om samma sak hela tiden att, -jag vet inte jag vet inte gör som du vill gör som du vill
, du vägrar att lyssna utan bara upprepar samma sak hela tiden -gör som du vill jag vet inte vilken fil du har gör som du vill.
Du har själv beskrivit förr att man kan ta installationsfilen och kopiera den till en annan dator och köra den där ( t ex för dem som inte har serviceavtal).

Jag hade laddat ner uppdateringen från hemsidan, men min datafil var nyare än programmet för att jag igår på den gamla datorn hade laddat ner den senaste uppdatering med rot avdraget.
Därför reagerade programmet på att data filen var nyare än den programversion som finns på hemsidan. Min fråga var om jag kan ta min sparade NYASTE installations fil som jag sparade på en extern hårddisk just för att jag kanske skulle ha nytta av den på den nya datan, ifall jag kunde köra den.

Man blir lika förvånad var gång man ska använda sig av den support man betalar för.




Är det verkligen detta man betalar support för
 Skrivet av:  Karl IP: 83.233.22.172



Svar: Skärpning 2009-07-14 09:57
Käre Karl, det är inte första gången som Du och jag inte förstår varandra. Du ringer och vill flytta UNI_BAS till en annan dator. Du får hjälp med detta men Du använde en gammal installationsfil varpå programmet protesterar och meddelar: "Datafilen är nyare än programmet, v.v. uppdatera programmet"
När Du sedan ringer hit och frågar vad Du ska göra då får Du beskedet härifrån att Du ska ladda ner senaste uppdateringen och köra den nya installationsfilen istället för den gamla som Du tydligen har. Din fråga efter detta: "Kan jag inte köra den filen som jag redan har?" - Mitt svar "Ladda ner senaste uppdateringen så är vi säkra på att Du har den senaste installationsfilen". Du upprepar Din fråga "Kan jag inte köra den filen som jag redan har?" - mitt svar: "Ladda ner senaste uppdateringen så är vi säkra på att Du har den senaste installationsfilen".
Du accepterar inte mitt svar utan ställer samma fråga igen: "Kan jag inte köra den filen som jag redan har?" Jag är inte säker på vilken version av installationsfil som Du har men OK om Du vill köra den som Du har så prova den igen då.
Jag blir lika förvånad varje gång som jag talar med Dig Karl. Vad är det som är så svårt? Du har helt uppenbart använt en gammal installationsfil. Programmet protesterar. Du vill ha hjälp och får den hjälpen MEN HÄR BÖRJAR PROBLEMET KARL. Du accepterar inte vårt svar utan vill istället göra på Ditt eget sätt - OK till slut ger jag upp - gör som Du vill.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222



Svar: Skärpning 2009-07-14 17:18
Jag laddade ner den senaste installationsfilen (med ROT avdrag) och installerade den på datorn där HEMMA, jag tog även en kopia av den SENASTE installationsfilen vilket är den med ROT avdrag och lade den på en extern hårddisk för att kunna ta med mig ner på kontoret.

Väl nere på kontoret så laddar jag ner uppdateringen från Unicells hemsida och lägger till
mina två datafiler i Unibas mappen, då mina två datafiler är från den senaste uppdateringen (som jag installerade hemma först) som INTE ligger på er hemsida så säger givetvis programmet till att data filerna är nyare än programmet, var god uppdatera.

Perfekt tänker jag, jag hade ju varit smart och sparat den SENASTE installations filen och lagt på min externa hårddisk så den kan jag väl bara lägga över till min data på kontoret och köra så blir programmet uppdaterat så att det stämmer överens med mina 2st data filer.
Det var detta jag bara ville dubbelkolla med er om det går, och det går hur bra som helst visade det säg.

Jag sade flera gånger JAG sparade den SENASTE installations fil i samband med när jag installerade det hemma så att jag skulle kunna ha med det ner till kontoret.
Du visste mycket väl detta, men när man inte bryr sig om att lyssna överhuvudtaget på sina
kunder utan har bestämt sig för vad man hör och inte hör då blir det såhär.

Vill påpeka att detta inte har med programmet i säg att göra då jag tycker programmet är ett mycket bra program.

Jag kommer säkert att ringa till er fler gånger med lika vänlig ton som vanligt.


Mvh K
 Skrivet av:  karl IP: 89.160.18.251




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
5 + 3 =