Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Felmeddelande! 2009-06-07 18:06
Hej!

Uni_bas slutade i skrivande stund att fungera och jag får upp felmeddelandet 199.

Tacksam för hjälp.
 Skrivet av:  Karl IP: 89.160.18.251



Svar: Felmeddelande! 2009-06-07 18:51
Hej!

Kan bara konstatera att efter jag hade klistrat in loggan i programmet och skrivit ut en faktura med felfritt resultat så kan jag varken säkerhetskopiera (ej tillräckligt med utrymme) eller starta om Uni_bas. Det kommer upp felmeddelandet 199. Känns tråkigt med det verkar som om det är tillbaka till suddig logga.

Om det nu är fallet så hoppas jag att ni korrigerar detta, för att det går att skriva ut loggan och allt men när man väl stängt ner programmet så går det inte att starta likaväl går det inte att säkerhetskopiera då programmet säger att det ej finns tillräckligt med utrymme.

mvh
 Skrivet av:  Karl IP: 89.160.18.251



Svar: Felmeddelande! 2009-06-07 19:33
Jag såg att någon från Unicell varit inne och skrivit, hade varit trevligt om ni hade kunnat ge kommentar om mitt felmeddelande etc.

Mvh
 Skrivet av:  Karl IP: 89.160.18.251



Svar: Felmeddelande! 2009-06-08 17:06
Vi har talat med Karl i telefon och Karl har erhållit instruktioner om hur man importerar logotypen korrekt.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222



Svar: Felmeddelande! 2009-06-08 18:13
Det verkar väl ganska onödigt att vi ska sitta här på Forumet och skriva om div. felmeddelande som kan uppstå i programmet, säkert p.g.a. hur många konstiga orsaker som helst. Personligen tycker jag sådant bör tas på telefon direkt med Unicell. Forumet bör användas till mera allmännyttiga frågor som vi UniBas användare kan beröras av.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.162.66



Svar: Felmeddelande! 2009-06-08 21:56
Hej!

Det var inte det att jag inte importerat loggan rätt då jag gjorde exakt som beskrivs på videon.
loggan som jag importerade är ca 180 kb stor men med extremt hög upplösning som inte programmet inte hanterade. Var tvungen att minska upplösningen så att det skulle fungera.

Vad beträffar att skriva om felmeddelande så förstår jag inte vad du menar, det hände på en söndag och jag tog en chans att farbror Unicell kunde kanske ge ett tips om hur man går till väga eller om det är tvunget att ringa.
 Skrivet av:  Karl IP: 89.160.18.251




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
2 + 9 =