Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Supporten!! 2009-05-13 09:14
Ja då var det dags igen. Efter att ha ringt till Unicell igår och undrade över en enkel sak om en tilläggs modul tappar man lusten helt. Jag kan inte förstå hur man kan bemöta sina kunder på ett sådant idiotiskt sätt som ni gör. Är det verkligen det man betalar serviceavgift för. Dem få gångerna man ringer ska man fan bli bemöt på ett professionellt sätt. Jag behöver inte höra att
1 plus 1 blir två. Att lägga samtalet på sandlåde nivå är ofattbart. Om jag skulle bemöta mina kunder på samma sätt så hade jag snabbt fått ett dåligt rykte i min bransch.

Om ert program och info videos hade varit så självklara så hade ni aldrig haft ett supporter ärende, men nu är det så att så är inte fallet. Ert program är inte 100%, och det är inte något program, det är det som kallas att utvecklas med tiden.

Det är väl dags att få slut på alla dessa klagomål på er support, man kan läsa om det i diverse forum på webben.

Jag tycker om ert program med vissa förbehåll, jag upplyser fortfarande en bättre lösning vad gäller rabatt modulen och multipla prislistor.

Med Vänlig Hälsning

Karl är mitt mellan namn
 Skrivet av:  Karl IP: 81.236.158.14



Svar: Supporten!! 2009-05-13 12:17
Karl, vi hade ett samtal igår angående tilläggsmodulen "Strökunder". Jag förklarade för dig hur den fungerar. Du trodde att den fungerade på ett annat sätt. Samtalet kunde ha avslutats där.

Det blev istället ett långt samtal. Du förklarade hur du använt strökundsmodulen och jag förklarade hur strökundsmodulen fungerade. Det var inte så att du inte förstod det jag sa, men du ville kanske att modulen skulle fungera på ett annat sätt. Jag såg ingen möjlighet till att vi skulle förända modulen efter ditt sätt att använda modulen. Du accepterade inte mina förklaringar. Jag förklarade samma sak flera gånger och jag kunde inte se att vi kom vidare i samtalet. Vi hade helt enkelt olika uppfattning. Samtalet drog ut på tiden samtidigt som telefonkön av andra kunder växte. För att inte andra kunde skulle bli utan service, kände jag mig tvingad att ge ett klart besked: Modulen fungerar på ett bestämt sätt och du måste acceptera detta. Vi kan inte anpassa programmet efter just dina önskemål. Har någon kund en bra idé då kan vi förstås göra justeringar i programmet, men i detta fall fann jag ingen anledning till förändring av programmet.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222



Svar: Supporten!! 2009-05-13 20:13
Jag förstod efter första förklaring hur modulen fungerar, det var vad som hände sedan, det verkar vara svårt att ha en dialog med er/dig om man har uppfattat info videon eller modulen på ett annat sätt. Så som jag trodde att modulen fungerade var att jag kan lägga upp hur många strökunder som helst med olika kundnummer t ex strk 01 strk 02 osv. Och efter att kunden betalt sin faktura och jag bokat det så försvinner dessa. Men så fungerar inte modulen, utan alla strökunder får samma kund nr. Detta gör att om en kund har några frågor angående sitt avtal för t ex en flyttstäd som är ett engångsuppdrag så kan jag inte öppna min pärm och ta upp t ex
strk105 på ett enkelt sätt utan jag får titta efter namn och ibland adress ifall där finns två
Eva Olsson t ex.

Som jag brukar skriva, jag tycker mycket om programmet och dess potential och det hade varit helt underbart om ni hade kunnat ordna så att man kan infoga högupplöst logga så att fakturorna blir prima. Även lite justeringar vad gäller rabatt modulen och multipla prislistor.

Är inte ute efter att hänga ut någon men det hade varit roligt att kunna skratta tillsammans när man ringer istället för att lära sig att addera :)

Ha en fortsatt trevlig kväll.
 Skrivet av:  Karl IP: 81.236.158.14



Svar: Supporten!! 2009-05-22 20:13
Strökundshanteringen är väl inget problem.

Du rymmer så många kunder att du inte kommer att få platsbrist.

Sen när året är avslutat så kan du annulera de kunder du inte vill ha kvar.

Så länge det finns restposter kvar går det inte, så ha tålamod.

Mvh Allhjälpen i Umeå AB

www.allhjalpen.se
 Skrivet av:  Allhjälpen i Umeå AB IP: 213.21.96.36



Svar: Supporten!! 2009-05-23 01:20
Jo men då hade man väl inte behövt strökundsmodulen, det ni beskriver kan man göra utan strökundmodulen.
 Skrivet av:  karl IP: 81.236.158.14



Svar: Supporten!! 2009-05-23 02:09
Att göra på det sätt som ni beskriver gör att du kommer att ha en himla massa onödiga kunder inlagt i registret som även gör att du inte kan återanvända ett kund nr för att det tillhör en egentligen strökund men som ligger kvar hela året ut, vid årets slut ska man gå igenom vilka det nu var som var strökunder och ta bort dessa och därmed statistiken för dem intäkter.

Det var ett omständigt tips.
 Skrivet av:  karl IP: 81.236.158.14



Svar: Supporten!! 2009-05-23 16:09
Ja eller så låter du dem bara ligga kvar.

Du kan istället för kundnr skriva tex

om65

rt 55

Kundnumren är bara till för att spåra kunden om man tex vill hitta alla fakturor för en kund.

Man kan även kalla dem vid namn.....smidigt det med.

Så låt dem bara ligga kvar så spar du mest tid.

Mvh
 Skrivet av:  Allhjälpen i Umeå AB IP: 213.21.96.36



Svar: Supporten!! 2009-05-23 18:25
Men då hade enligt Er Unicell kunnat skrota strökundsmodulen eller ??

Mvh
 Skrivet av:  karl IP: 81.236.158.14



Svar: Supporten!! 2009-05-23 19:09
Jag vill bara klargöra att jag tycker att Uni_bas är ett MYCKET bra program, som givetvis kan bli ännu bättre precis som alla andra program på marknaden. Jag trivs med Uni_bas och hoppas att jag aldrig behöver byta program.

Jag tycker även att det är nyttigt att användare kommer med tips och tankar om hur man kan göra programmet mer användarvänligt. Givetvis så är alla tankar och tips inte kanske dem bästa men att ha engagerade användare måste ses som positivt. Detta är något som gynnar Unicell i längden.
Det tjänar ingenting till att bara skriva att Unicell är bäst i världen och dem behöver inte ändra någonting. Visst kan man lösa vissa problem genom att som Allhjälpen skrev låta alla sina strökunder ligga kvar och skapa en onödigt lång och rörig lista precis som att man kan låta alla konton i bas kontoplanen ligga kvar utan att man tar bort dem konton som man absolut inte kommer att använda.

Sen så fungerar Strökundsmodulen som den ska, mina kommentarer rörde något helt annat, och det var att alla mina strökunder heter samma sak, när jag vill t ex skriva in i arbetsschemat att på måndag så ska vi till strk019 så kan jag inte ta
fram pärmen för att enkelt leta fram strk019 med hjälp av betäckningen för att alla strökunder heter samma sak så jag vet inte vem av alla stökunder det är som ska få våra tjänster på måndag. Visst man kan komma runt detta problemet genom att man i arbetsschemat även lägger till namn så att man kan hitta den kund det gäller.
Alla bokförings/faktureringsprogram gör det dem ska oftast men det som avgör i längden är just bl a hur användarvänligt ett program är.

Ännu en gång Uni-bas är ett mycket trevligt och bra program med potential att bli ännu bättre.


Mvh
 Skrivet av:  karl IP: 81.236.158.14



Svar: Supporten!! 2009-05-23 19:12
Vad jag menar med att leta fram i pärmen är att hitta det service avtal som är upprättat med kund som gäller 1st tillfälle. Det är där all info finns om vad som kunden ska ha hjälp med.

Mvh
 Skrivet av:  karl IP: 81.236.158.14



Svar: Supporten!! 2009-05-23 23:51
UNICELL ÄR BÄST
 Skrivet av:  allhjälpen IP: 213.21.96.36



Svar: Supporten!! 2009-05-27 09:05
Ja, du Karl... Med din ton förstår jag att du inte får den hjälp du vill ha. Lugna dig lite. Då kan du sedan bli tagen på allvar när du påpekar tonen i svaren från Unicell. Bara ett tips i all vänlighet.
 Skrivet av:  Åke IP: 78.69.185.132




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
9 + 7 =