Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Undran inför ev. köp 2009-05-10 19:33
Jag undrar över lite saker innan jag köper programmet.Jag vill lägga upp 3 st inköpskonto samt 4 st försäljningskonto, med olika momsprocenter. Går det bra?
Sen läste jag att man skall prova det fria programmet, om man tycker om det skall man beställa det, och fortsätta med sin bokföring! Men det finns ju gamla verifikationer i detta program, försvinner dom i det nya programmet.
 Skrivet av:  Olle Sjöstrand IP: 88.131.36.224



Svar: Undran inför ev. köp 2009-05-11 20:32
Det går utmärkt att lägga till nya konton i UNI_BAS bokföringsprogram. Varje konto kan ha egen momssats som sedan används vid konteringar.

När man laddar ner UNI_BAS för att testa programmet, är testperioden inte tidsbegränsad. Vi tycker det är bra att man testar utan att man har "piskan på ryggen". De flesta andra program som man kan testa är tidsbegränsade och man uppmanas att köpa - helst utan att testa - eller åtminstone "testa så lite som möjligt" - köp idag! - Detta är inte vår stil.

Vi hoppas istället att man testar i allsköns ro, utan stress. Ingen tidspress. Det allra mesta är helt öppet och kan testas fritt i Testbolaget. Vi måste ändå på något sätt begränsa testet. Vi har då valt att man kan göra testet endast i Testbolaget. För att skapa sin egen datafil behöver man ett licensnummer. När man bestämt sig för att köpa, då får man sitt licensnummer och skapar då en ny tom datafil. Kontoplan och de flesta inställningar sker automatiskt när filen skapas. Man startar i en ny fil och kan därför inte ta med sig sina "testdata" in i den nya filen. Testbolaget däremot behåller man och kan när som helst gå över till Testbolaget och träna vidare om man blir osäker på något i programmet.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.180.84




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
8 + 8 =