Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Köp? 2005-11-08 15:13
Är det ngon som har erfarenhet av Uni Bas och kör i Mac med bokslutsmetoden? Tänkte kanske köpa det.
 Skrivet av:  Ylva IP: 81.234.42.146



Svar: Köp? 2005-11-10 18:45
Kör Mac (iMac och OS X) och blev helfrälst när jag såg hur smidigt programmet fungerade.

Jag tvivlar inte en sekund på att bokslutsmetoden skulle fungera, även om jag själv använder fakturametoden. Den enda principiella skillnaden mellan metoderna är ju egentligen hur man hanterar momsen i slutet av året.

Eftersom programmet är suveränt lättanvänt rekommenderar jag dig att använda faktureringsmetoden. Bokföringen blir i mina ögon mer strukturerad på det viset. Trots att min lilla hobbyfirma bara har några enstaka 10-tal verifikat under året så använder jag faktureringsmetoden. Unibas fingerar fin-fint även för "småskuttare" som jag!

Fakturorna blir drägligt snygga, man får med en bra koppling till prylarna och tjänsterna man säljer och det är enkelt att utöka programmet med tilläggsmodulerna. Att man tvingas registrera och prissätta artiklarna/tjänsterna, gör att man måste tänka efter vad man egentligen säljer. En nog så viktig aspekt för småföretagare. Själv blev jag plågsamt påmind om hur dålig ordning jag hade på prissättningen. Nu tvingades jag bli seriös!

/Lars B

UNICELL´s kommentar:
Tack Lars för Ditt inlägg/svar.
Jo, men man kan mycket väl köra kontantmetoden ändå. - Arbetssättet är detsamma, men bokföringen av fakturorna dröjer till dess betalningen sker. UNI_BAS hanterar detta utan extra arbetsinsats. Vid årets slut finns en knapp "bokför resterande fakturor" - med automatik sker då det som är så besvärligt annars - alla öppna fakturor bokförs och momsen blir rätt.
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 217.211.243.218



Svar: Köp? 2005-11-12 01:05
Hej!

Unicell skrev:
"Vid årets slut finns en knapp "bokför resterande fakturor" -
med automatik sker då det som är så besvärligt annars"

Tjusigt! Då slipper man också det stöket!
Jag känner mig än mer nöjd!

/Lars B
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 217.211.243.218




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
3 + 2 =