Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Förbättringar! 2009-04-22 01:09
Jag tänkte komma med lite tips på förbättringar. När man skapar en ny prislista med modulen multipla prislistor så baseras den på den befintliga (standard) prislista. Det som stör mig är att man får då även med alla artiklar som endast är avsett för företagskunder och är helt ointressant att ha inkl moms. Skulle vara bättre om man fick bocka i dem artiklar som man vill basera den nya på.

När det gäller rabatt modulen så skulle det även skrivas ut kundrabatt i kronor när man rabatterar direkt på raden och inte bara när man ger rabatt på hela faktura beloppet. Det händer rätt ofta att man har en viss rabatt på en artikel och inte på nästa. Som det är nu så får kunden räkna ihop själv för att kunna se hur mycket denne har fått i rabatt (kronor). Skulle vara bra om det står något mer än ett % tecken så att kunden lätt kan uppfatta.

Det som saknas ytterligare är att man kanske ger en kund 10% och då kan man välja mellan att ge rabatt på hela fakturan och inte se något att där är givit 10% rabatt, eller att ge rabatt direkt på en rad och inte se hur mycket rabatten är i kronor utan bara ett % tecken och ett tal utan att specificera att det är rabatt.

Hoppas på uppdatering av dessa bitar.

Med Vänligaste

Karl
 Skrivet av:  karl IP: 81.236.158.14



Svar: Förbättringar! 2009-04-22 08:15
Vi tackar så mycket för din förslag till förbättringar.
Dina förslag är noterade och vi gör ständigt överväganden om olika förändringar/förbättringar i programmet. Vi kan inte lova att alla förslag kommer att omsättas i verkligheten, men alla förslag noteras.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222



Svar: Förbättringar! 2009-04-22 18:12
Hej

Jag tackar för det snabba svaret och vill bara tillägga att Uni bas har en mycket bra grund funktionalitet och potential att bli hur bra som helst.

Jag undrar om man kan ändra färgerna i själva programmet som man kunde i den gamla versionen( knappar och övrig grafik).
Inte det nödvändigaste mest för skojs skull.

Mvh Karl
 Skrivet av:  karl IP: 81.236.158.14




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
8 + 8 =