Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Bokför felaktigt 2009-04-16 22:56
Hej,

Skickade in vår UNI_BAS-fil till er då det visade sig att programmet vid några tillfällen har bokfört fel. När jag klickat på "Betalning från kund" sedan "konto - bank" har det bokförts debet på bank och kredit på öresavrundning/utjämning istället för kredit på försäljning och moms.

De fel som uppkommit har ni fixat till i den till oss returnerade filen.

Det jag nu undrar över är om detta är ett vanligt fel och om det kan uppkomma igen. Vad har jag att vänta av programmet?

"Klöddigt" att behöva kontakta skatteverket om rättelse av momsinbetalning etc.!
 Skrivet av:  Jerker IP: 217.197.61.14



Svar: Bokför felaktigt 2009-04-20 08:36
Vi försöker på alla sätt att göra programmet så säkert det går. Ändå kommer det alltid - i alla program - att finnas "luckor" som vi som programmerare har missat. Oftast, som i detta fall, beror det på att användaren ställt in sitt bokföringsprogram felaktigt. Det kan t.ex vara fråga om att man på en artikel anger ett försäljningskonto som man inte har i kontoplanen, ett konto på en momssats som inte finns i kontoplanen, att man importerat kunder/artiklar/leverantörer där importen saknat viktig information eller liknande felaktigheter. Det är dessa "luckor" som vi försöker täppa till så att det ska bli omöjligt att göra sådana felinställningar.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
10 + 2 =