Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Suddig logga 2009-04-15 19:48
Hej!

Min logga blir alltid suddig på fakturan, när jag provar att skriva ut den från t ex Word eller något annat windows program så blir den inte suddig.
Undrar om någon annan har liknande problem och om Unicell har några tips eller funderingar.

Tacksam för svar.

/K
 Skrivet av:  Karl IP: 81.236.158.14



Svar: Suddig logga 2009-04-20 08:25
Det skulle kunna bero på att du importerar en för liten logo som sedan förstoras vid utskrift. Kan också bero på att du inte helt följt instruktionerna i videon för import av logo..
Annars är det svårt att så här via forum kunna avgöra var felet ligger. Har du serviceavtal - kontakta seviceavdelningen.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222



Svar: Suddig logga 2009-04-21 22:55
Har samma problem. Går inte att få loggan tydlig på pdf eller förhandsvisning. Har kopierat den från Illustrator. Har svårt att förstå varför det ska behövas serviceavtal för att ordna vad som synes vara en brist i programmet. Varför kan man inte bara ladda in en fil med loggan? Det brukar fungera utan problem i andra bokföringsprogram.
 Skrivet av:  Anders IP: 90.224.26.74



Svar: Suddig logga 2009-04-21 23:40
Hej!

Ja, det är ett lite märkligt och föråldrat sett hur man importerar loggan i programmet jämfört med vad som är vanligt, nämligen att man laddar upp en fil direkt i programmet.

Jag undrar vad för slags storlek det ska vara för att det ska vara optimalt för programmet, och klarar programmet en professionell logga i hög upplöst pdf eller jpg fil.

Mvh K
 Skrivet av:  karl IP: 81.236.158.14



Svar: Suddig logga 2009-04-22 08:04
Det är möjligt att det är "ett lite märkligt och föråldrat sett hur man importerar loggan i programmet", men det fungerar i de flesta fall - åtminstone om man följer instruktionerna. Anders nämner något om Illustrator. Det programmet finns inte nämnt i instruktionsvideon. Prova med att följa instruktionerna istället så kommer det nog att gå bra.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222



Svar: Suddig logga 2009-04-23 08:10
Hej igen!
Jag får intrycket att programmet har problem med en högupplöst logga på pdf eller jpg. Har följt de instruktioner jag fått men ändå blev inte resultatet bra. Har nu fått till det något sånär genom att ta in min högupplösta logga på pdf till photoshop och överskärpa den kraftigt och ge den mycket kontrast. Har sedan markerat och kopierat in den vid förhandsvisningen i min mac i enlighet med instruktionen från Unicell. Den blev tydligare men fortfarande verkar den softad ( som om den skulle ha en plastfilm över) mot övrig text på fakturan.

Tittade också igen på testföretaget i demon och kunde konstatera att även Testföretagets logga verkar softad mot övrig fakturatext. Sluter mig därför till att det är något problem med det i programmet och jag tycker att det är synd eftersom bokföringsprogrammet verkar hålla vad det lovar i övrigt. Hoppas att det här ordnas till i programmet. Det här problemet blir nog mer eller mindre tydligt beroende på hur var och ens logga ser ut.

mvh
Anders

mvh
Anders
 Skrivet av:  Anders IP: 90.224.26.74



Svar: Suddig logga 2009-04-24 01:02
Ifall det inte går att få till en logga i hög kvalité hoppas jag att Unicell åtgärdar det så snabbt som möjligt. Då ens logga representerar ens företag är det viktigt att det ser proffsigt ut.

Jag har i dagarna skickat iväg min logga för lite ändringar och ser fram emot att använda den väl, jag tycker om Uni bas och många av funktionerna men snälla ordna detta "fel" är ni snälla.

Mvh Karl
 Skrivet av:  karl IP: 81.236.158.14



Svar: Suddig logga 2009-04-27 02:05
Kör man med Mac får man problem vid inklistringen. Det verkar ha att göra med hur OS X separerar bildinformationen och skärmdumpsinformationen vid copy-paste. Vid inklistring blir det en lågupplöst skärmdump som förs över till UniBas (4D-programmet hanterar bildinformationen underligt) och loggan kan då komma att se ut rätt eländigt!

Enklaste fixet, som jag använder, är att inte klistra in loggan! Istället kör jag ut "blanka" A4-ark i mitt layoutprogram där jag placerat loggan rätt. De arken använder jag sedan för UniBas-fakturorna. Den här tekniken gör att man kan ha redigt snygg logga och t.o.m. bakgrundsbilder över hela arket.

/ Lars B
/ Nöjd Unibas-användare, sånär som på logotype-hanteringen... :-)
/
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 217.211.242.96



Svar: Suddig logga 2009-04-27 15:47
Tack! Det förklarar en del och ett bra tips för att rätta till det. Är själv nöjd med programmet i övrigt./ Anders
 Skrivet av:  Anders Eriksson IP: 156.49.126.246



Svar: Suddig logga 2009-04-27 18:32
Att få en snygg faktura layout med en logga i hög kvalitét borde vara en självklarhet då programmet handlar om just att skriva ut fakturor med ens logga på.

Jag ska inte behöva att trixa för att få till ett nått så där resultat.

Också nöjd användare med ett par förbehåll.

Mvh Karl
 Skrivet av:  karl IP: 81.236.158.14




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
10 + 3 =