Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Ominstallation/Flytta programmet 2009-03-23 20:39
Hur skall jag göra för att kunna starta det nya nedladdade/installerade programmet? Den koden som jag fick när jag köpte programmet passar inte i det nya!
 Skrivet av:  Martin IP: 62.20.189.239



Svar: Ominstallation/Flytta programmet 2009-03-23 21:10
Om Du har serviceavtal bör Du kontakta serviceavdelningen. Du får då hjälp att ladda ner senaste version och installera denna på den nya datorn.

Om Du inte har serviceavtal får Du installera den ursprungliga versionen (som Du bör ha sparat på en CD) på den nya datorn och använda de koder Du fick när Du köpte programmet,
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.187.222



Svar: Ominstallation/Flytta programmet 2009-03-29 19:21
Om man nu inte var så förutseende att man sparade den ursprungliga versionen utan trodde att man handlade med ett seriöst företag som var måna om sina kunder/användare så står man tydligen nu med skägget i brevlådan. Men det finns ju fler som kränger bokföringsprogam...........
 Skrivet av:  Martin IP: 62.20.189.239



Svar: Ominstallation/Flytta programmet 2009-03-29 20:08
Det är inte fråga om förutseende. När Du betalade din licens fick du instruktioner om att spara installationsfilen. Det är upp till dig själv att följa - eller att inte följa instruktioner givna av oss. Om Du inte följer instruktionerna stoppar Du själv skägget i brevlådan. Det är helt upp till Dig själv. Vi har gett dig instruktioner men du har valt att inte följa dessa.

Den som har serviceavtal och betalar för detta är inte på något sätt intresserad äv att vi lagrar gamla programversioner. Vill den som har serviceavtal ha en ny installation, då hämtar man förstås den senaste versionen på nätet. Inget problem för kunden - inget problem för oss.
Det du begär är bara den som inte vill betala intresserad av-

Den som väljer att inte ta serviceavtal väljer förstås också att man ska klara sig själv. Nu behöver tydligen du lite hjälp ändå. Du vill ha hjälp med att ladda ner den programversion som du en gång köpte - inte en äldre och inte en nyare, utan just den version som - du köpte. Ja, då är vi helt plötsligt oseriösa som inte bjuder på den hjälpen helt gratis. Självklart får du den hjälpen, men vi har ingen personal som jobbar gratis och kan inte heller erbjuda den tjänsten som gratishjälp - du måste betala för den hjälpen. Fär jag fråga vilka gratistjänster som du själv erbjuder i din verksamhet?
Vi erbjuder ett serviceavtal till helt oslagbart pris. Teckna ett serviceavtal då har Du rätt att begära den hjälp som Du behöver i detta sammanhang och vi kan arbeta seriöst tillsammans.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.187.222



Svar: Ominstallation/Flytta programmet 2009-03-30 18:35
Om du hade lagt den tid som det tog fär dig att svar på mitt inlägg med att skriva en länk till progarmmversionen som jag behöver så hade du haft en nöjd kund till.............
 Skrivet av:  martin IP: 62.20.189.239



Svar: Ominstallation/Flytta programmet 2009-03-30 19:09
Nu liknar det nästan lite gnabb.
Jag bemödar mig om att ge dig ett svar och du kontrar med att jag istället skulle lägga ut en länk. Tyvärr är det inte så enkelt. Alla som har serviceavtal har länken till den senaste programversionen. Är det kanske den länken du vill ha? Nej, du vill ha en speciell länk till just den programversion som just du köpte och vi ska administrera detta utan att få betalt för det jobbet. Vi ska hålla reda på vilken version just du köpte och lite då och då förse dig med den länken. Du kan få jobb hos oss - lön noll kronor - din uppgift = att administrera detta för de kunder som inte vill betala för den tjänsten.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.187.222



Svar: Ominstallation/Flytta programmet 2009-03-30 21:25
Jag tycker inte att Unicell gör något fel. Hur hade det sett ut om alla som inte har service avtal skulle få hjälp kostnadsfritt, då hade det inte varit någon mening med ett sådant avtal, gränsen får ju gå någonstans Martin. Som sagt du behöver ju hjälp och det kan man få om man har service avtal annars får man ju läsa väldigt noga vad som gäller när man köper ett program.
 Skrivet av:  karl IP: 81.236.158.14



Svar: Ominstallation/Flytta programmet 2009-03-30 22:15
Det är inte många programleverantörer som håller liv i gamla programvaror.... och det är nog inga alls som håller reda på vilka versioner en specifik kund har köpt (dvs köpt utan serviceavtal). Att administrera gamla releaser och vilka kunder som skall ges rätt till nedladdning av respektive release är inte helt smärtfritt. Jag kan mycket väl förstå Unicell som inte vill ställa upp med en sådan gratisservice!

Tyvärr! Bit i det sura äpplet och köp en ny release OCH serviceavtal :-)
Kostnaden är överkomlig och inte högre än en röjarkväll på puben/Stadshotellet!


/ Lars B
/ ... som klantat bort flera program under årens lopp...
/ ... Det är liksom en del av tillvaron för oss datoranvändare...
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 217.211.242.96




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
4 + 4 =