Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Hur för jag in en gammal inventarie? 2009-03-17 01:22
Hej! Jag har nyss köpt detta program och har stött på ett problem som jag inte kunnat hitta svaret på. Jag har nämligen en inventarie som köpts in ett tidigare år, som jag fortfarande har avskrivning på, och alltså måste få in på 1220. Men hur får jag dit beloppet???

En annan fundering gäller videon om inventarier. Där uppges det att 1220 alltid består av anskaffningsvärdet år efter år. Vad jag läst mig till på annat håll så gör man en omföring mellan t.ex. 1229 och 1220 vid årets slut och alltså "tömmer" underkontona mot 1220, som då visar aktuellt värde på alla inventarier. Vad är riktigt, och gör jag i så fall omföringen själv eller finns det någon magisk knapp som en del andra program har?


Jag har nog koll på resten av min bokföring, hur det går till osv. så jag ska inte trakasera detta forumet med "lata" frågor. Det var bara det här med inventarierna jag blev förbryllad av.... Så jag blir mycket tacksam för svar!

Mvh
Kristian
 Skrivet av:  Kristian IP: 83.251.43.7



Svar: Hur för jag in en gammal inventarie? 2009-03-17 18:05
Hepp! När jag förstod att det hette "ingående balans" blev det lättare, så svaret på min första fråga verkar redan finnas på forumet! :)

Däremot undrar jag fortfarande över min nästa fråga, om 1220 "alltid visar anskaffningsvärdet av inventarierna, år efter år", eller om det är som jag skrev?

Tackar för ett grymt forum, och när jag väl kommit igång säkerligen ett grymt program!

Mvh
Kristian
 Skrivet av:  Kristian IP: 194.15.212.34




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
6 + 4 =