Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Budget 2009-02-26 09:25
Jag håller som sagt på att utvärdera UNI-Bas Standard. Det är enkelt och bra på många sätt, men jag hittar ingen Budgetinmatning. En del av bokföringen är ju att jämföra resultat med budget under perioder. Detta är en stor miss.

För övrigt hur får man programmet att täcka helskärm?
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.177.91



Svar: Budget 2009-02-26 17:42
Det finns en tilläggsmodul för Budget. Pris för denna modul är 400:- kr

Gå till databas/Verktyg/UNI_BAS tilläggsmoduler, där kan man titta på en video. Tillgäggsmoduler kan man testa i Testbolaget.

Vill man ha en tilläggsmodul ringer man till oss på service så aktiverar vi modulen via telefon
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.184.121



Svar: Budget 2009-02-26 21:40
Aj då! Nu börjar det svida i plånboken! 1250 kr för standardprogrammet, 600 kr för påminnelse och räntemodul, 400 kr för budgetmodul och dessutom + moms som jag som privatperson inte kan lyfta, det blir... 2.813 kr

Jag får gå in och titta i "Tilläggsmoduler" och se vad som mer kan behövas.

Jag fick inget svar på frågan om helskärmsbild. Som det är nu får man sitta med förstoringsglas om man ska jobba med programmet. Det tar ju bara upp 25% av skärmytan!
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.191.80



Svar: Budget 2009-02-27 02:30
Skärmbildens storlek har diskuterats tidigare i forum. Om det är så att Du behöver förstoringsglas för att jobba med UNI_BAS, då gäller det nog också alla andra program som Du har på datorn. För att belysa vad jag menar har jag lagt upp en skärmdump på nätet: program-bild

Obs. Man måste klicka på bilden så att man får upp den i "naturlig storlek". Denna bild visar ett fönster från annat välkänt program. Ovanpå har jag på skärmen lagt UNI_BAS-fönstret. Båda fönstren är i "originalskick".

Man kan där tydligt se att våra ledtexter (typ "Adress:") är något mindre. Men det som vi uppfattar som väsentligt - d.v.s de data "Götegatan/Stenvägen" som visas i det efterföljande fältet - den texten är faktiskt större i UNI_BAS än i andra program.



När det gäller priset så skäms vi inte för att vara billigast. Du kan jämföra med det program från SPCS som ligger närmast UNI_BAS som då också har kravbrev: SPCS administration 500 som kostar 3890:- + moms (4.865:-) + service 1.790 (+moms) per år. Där kan visserligen finnas "täckning ytterligare tilläggsmoduler", men där saknas Inventariebok som ju ingår i UNI_BAS. Inventarieboken ensam hos SPCS kostar 1.990:- + moms + service 990:- per år. Du kan gladeligen lägga på alla tilläggsmoduler i UNI_BAS innan Du når ikapp dessa priser! Vid en jämförelse får vi förstås inte glömma att Du dessutom tappar enkelheten i UNI_BAS vid varje jämförelse med andra program.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.184.121




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
9 + 3 =