Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Ominstallera 2009-02-25 20:29
Hej!

Jag har nyligen köpt Uni_Bas för Mac.

Hade problem med att fakturafoten hamnade på ett separat blad när jag testprintade. Hoppade då på möjligheten att uppgradera till senaste version, i hopp om att det var en bug som nu har rättats till.

Installerade uppgraderingen ovanpå det gamla programmet. Ingen skillnad.

Kastade då första versionen av programmet och installerade den nya. Min tro var att man kunde starta den nya versionen och skriva in sin kod någonstans, som man gör med många andra program. Men någon sådan möjlighet har jag inte hittat.

Av svar i Forumet har jag nu förstått att det är olämpligt att avinstallera eller kasta filerna. Stämmer det verkligen att det inte går att installera programmet på nytt och mata in sin kod? Har jag alltså kastat 1562 kronor i sjön? (Nej, jag har inget serviceavtal.)

Eva
 Skrivet av:  Eva IP: 80.216.36.253



Svar: Ominstallera 2009-02-25 21:24
En fråga till: Finns det någon information i Handboken om att man inte bör avinstallera programmet? Jag har inte lyckats hitta något sådant. Finns det inte där, bör det nog petas in vid tillfälle. Gärna också instruktioner om hur man förfar när man måste installera om programmet.

Vänliga hälsningar,

Eva
 Skrivet av:  Eva IP: 80.216.36.253



Svar: Ominstallera 2009-02-26 17:37
För att hålla licenspriset nere vill vi försäkra oss om att alla som använder UNI_BAS har en giltig licens.
Licensnummer är knutet till företagsuppgiftena som man registrerat vid beställningen.
Vid nyinstallation är det därför viktigt att dessa uppgifter registreras exakt lika som vid beställningstillfället. Ring oss på kontorstid så kan Du få hjälp med detta.

Återigen - avinstallera aldrig - ring istället om man behöver hjälp.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.184.121




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
5 + 6 =