Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

momsen kommer inte med på fakturan 2009-02-08 19:52
Hej
jag har senaste vertionen av unibas och när jag gör en faktura så kommer inte mosen alltid med , ibland gör den det , det märkliga är att den alldid finns med på väsidan och även då också på högersidan och då ser allt ok ut men såfort man godkänner arb eller delarna då försvinner momsen, och ibland så har man inte tänkt på det och skickat iväg fakturan
är det någon som har detta problem det har även hänt på den gammla vertionen men så tankade jag ner den nya och då fungerade det men sen nästa faktura så var det till baka och nu har jag tre fakturor två nya kunder och en gammal och ingen fungerar
hoppas någon har lösningen, inte kul att inte få iväg fakturorna
annars är jag hel nöjd med detta program och supporten men vill inte störa i detta fall om någon har lösningen här
Nöjd andvändare
 Skrivet av:  Jan IP: 90.227.62.208



Svar: momsen kommer inte med på fakturan 2009-02-08 22:18
Momsen styrs av det Du angett i artikelregistret. Man kan även gå till Databas/Styrnig/momms. där finns en video som visar hur inställningarna för momsen görs. Där finns aven en knapp "kontroll". Med den knappen görs en kontroll av att momsinställningarna är korrekta.

Om felet ändå kvarstår - kontakta serviceavdelningen per telefon.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.184.121



Svar: momsen kommer inte med på fakturan 2009-02-09 21:54
Har provat detta tips men det går ändå inte , jag har tryckt på knappen och programmet säger att allt är ok uppdareringen är från 24/-09
jag jobbar ute på fältet när suporten är öppen så jag har problem att ringa dom då dom har öppet
vad ska jag göra, om ingen har något tips så för jag boka av lite jobb men det bästa vore om någon hade något , för vi småföretagare måste ju jobba på dagtid och bokföra på kvällar och nätter det är inte lätt att vara företagare idag...
JANNE
 Skrivet av:  Jan IP: 90.227.62.208




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
10 + 4 =