Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

valutamodulen 2009-01-30 19:08
Hej,

Jag har valutamodulen och skickar ut storsta mangden kundfakturor till utlandet. Men nar jag bokfor inbetalning pa fakturorna far jag _alltid_ ett restbelopp som ligger kvar och skrapar i kundfaktura-listan, vare sig jag klickar i "oresavrundning" eller inte. Ska inte valutamodulen snappa upp _hela_ det over/understående beloppet och bokfora det pa valutavinst-kontot?
 Skrivet av:  Oskar IP: 83.248.227.2



Svar: valutamodulen 2009-01-30 22:07
Hej,

Jag har också valutamodulen men använder den då jag tar emot leverantörsfakturor från utlandet.
Jag har också det problemet med att där blir ett restvärde på bara några ören och fakturan står som obetald. När jag lägger in betalningen under bet. av lev.fakt. så ser allt bra ut. Det som faktiskt dras från mitt konto och resten som valutavinst och öresavrundning. Står inget om någon rest kvar. Men när jag sen tittar i lev.fakt. listan ligger den kvar som obetald med några ören som rest. Varför?

Skickade in filen i somras och fick felen tillrättade (unicell tog bort "resten"). Men jag gjorde om all bokföring i höst och när jag lade in dessa fakturor igen (dessutom i en nyare version) så var felen där igen, dock inte med samma antal ören. Är detta ett programfel eller är det meningen att man ska skicka in filen på "service" när man haft utlandsbetalningar? :)

Har inte många sådana betalningar, men jag vill ju ändå att det ska funka. Ni kan väl titta på om det är ett fel som går att laga. Man får ju alltid hjälp i supporten, men det är ju ett onödigt ärende.

Tack på förhand!
 Skrivet av:  Johan E IP: 90.235.130.61



Svar: valutamodulen 2009-01-31 15:23
Det skulle vara bra att veta vilket datum ni har på startsidan längst upp till vänster. Kanske har ni någon äldre version.

Det är i vilket fall som helst svårt att avgöra vad som är galet så här via forum. Det bästa och kanske enda sättet att klura ut detta är om man skickar in filen till oss - Ring oss så ska vi se vad vi kan göra.

OBS - skicka inte in filen via mail - den stoppas i SPAM-filter. Skicka inte någon fil utan att först få instruktioner om detta av oss.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
3 + 4 =