Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

otrevlig personal 2009-01-27 10:14
Jag måste säga att varje gång jag har ringt in så har jag blivit dåligt bemött. Griniga gamla gubbar som blir störda av att deras kunder ringer in. Just pga det och lite annat så har jag bytt upp mig till Visma SPCS.
 Skrivet av:  Hanna IP: 79.138.201.255



Svar: otrevlig personal 2009-01-27 16:10
Tråkig!

Men, det vore kul om du om någon månad kunde skriva en recension till oss på det här forat om hur SPCS-programmet känns att jobba med, nu när du kan jämföra med UniBas. Jag hoppas att den recensionen blir till UniBas-programmets favör :-)

Jag gissar att du har serviceavtal också med SPCS.
Hur har deras service fungerat för dig?

Finns det ett aktivt forum hos SPCS som utomstående kan delta i, på samma sätt som här?


/ Lars B
/ Nöjd Unibas-användare
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 79.138.119.4



Svar: otrevlig personal 2009-01-27 17:12
Först och främst beklagar vi förstås om det är så att Du inte känner att Du blivit väl bemött hos oss. Ibland, speciell nu runt årsskiftet har vi tuffa arbetsdagar, vi försöker att hålla telefonköerna korta och tyvärr kan det kanske hända att vi blir lite för stressade. Detta kanske i all välmening för att andra kunder inte ska få vänta på sin tur för länge.

I vårt forum får vem som helst skriva i princip vad som helst så länge det har med ämnet att göra. Man behöver inte ens uppge sitt riktiga namn. Du har uppgett Din mailadress, men vi kan inte finna den adressen i vårt kundregister, vi vet därför inte ens om Du är kund eller inte och vi vet därför ingenting om just Ditt ärende. Vi kan således inte bemöta just det Du skriver.

Vi har strax under 10.000 kunder som lite då och då behöver hjälp av oss. De flesta har serviceavtal, men serviceavtal är frivilligt hos oss. Många andra leverantörer har serviceavtal som krav för att deras system ska fortsätta att fungera. När man har serviceavtal blir det ingen diskussion om man ska få hjälp eller inte så länge frågan ryms inom serviceavtalets åtagande. Kunder som saknar serviceavtal har gjort ett eget val att stå utanför vår hjälp och sparar därmed 35 kr per månad. Det händer att en kund som inte har serviceavtal ringer och vill ha hjälp. Visst kan även dessa kunder få hjälp, men vi erbjuder då hjälp mot betalning. Det händer att vi inte får förståelse för detta och att samtalet därför av kunden kan uppfattas som ovänligt.

Vi vet inte om Du som skrivit inlägget har eller inte har serviceavtal, men det är hursomhelst så att man även hos andra leverantörer måste betala för support. Vårt pris på serviceavtal ligger långt under motsvarande pris hos andra leverantörer, vilket ju inte ska innebära sämre service, men det visar vår omtanke om våra kunders ekonomi.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222



Svar: otrevlig personal 2009-01-28 13:08
Ni skulle ju kunna spara in på tiden ni lägger ned på telefonsamtal genom att svara på frågorna ordentligt här på forumet istället? Det är väl därför man har ett forum... Alternativet är då ett forum med inloggning för de som har serviceavtal där frågorna verkligen blir besvarade.
 Skrivet av:  Ellinor IP: 81.231.170.135



Svar: otrevlig personal 2009-01-28 13:41
Vi försöker nog svara så gott det går. Jag försökte hitta Ditt inlägg men hittar inget inlägg från Ellinor. Det finns å andra sidan vissa frågor som vi inte besvarar själva här på forum. Enkelt uttryckt - om svaret på en fråga är detsamma oavsett vilket bokföringsprogram man använder, då är det ingen specifik UNI_BAS-fråga och då är det upp till vem som helst att svara på frågan. Vårt forum är öppet för frågor som hör ihop med ekonomi/administration/företagande. Vem som helst kan svara. Många förväntar sig kanske att vi ska svara på allt, men då har man lite för höga förväntningar.

Om du saknar ett svar eller om Du tycker att vi varit otydliga någonstans får Du gärna fylla på den tråden med Dina utökade frågor. Som det är nu vet jag inte vilken fråga/svar som Du är missbelåten med.

Det är ändå så att vi är förvånansvärt ensamma om att ha ett öppet forum - Varför??
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
7 + 4 =