Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

byta från spcs 2005-10-08 17:38
Hej! Ska kanske börja jobba i min mans företag. Men är lite osäker på om jag kommer att klara bokförinsbiten. Man använder SPCS idag. Är det svårt att ändra om och använda UNI-bas istället. Jag har varit inne och kollat en hel del på denna sida och tycker det verkar som att detta skulle passa mig bättre. Har lite erfarenhet av bokföring, men ej på data ( gammal hederlig kassabok ).

MVH // rinalund
 Skrivet av:  catarina söderlund IP: 217.211.231.51



Svar: byta från spcs 2005-10-09 10:29
Det är inte alls svårt att byta bokföringsprogram. I det fall något kan kännas lite svårt så hjälper vi självfallet till - utan extra kostnad.

Nu framgår det inte vilket spcs-system som används idag (enbart bokföring eller ett system med fakturering/lager). Principen är dock densamma - det gäller att få ut så mycket som möjligt ur det gamla bokföringsprogram och sedan läsa in dessa data i UNI_BAS. Data som i första hand kommer ifråga är kontoplan, kunder, artiklar, leverantörer - Det finns en enkel standardimport av dessa data i UNI_BAS. - Men som sagt ta gärna kontakt med vår serviceavdelning så hjälper vi till kostnadsfritt.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 81.235.248.7




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
5 + 2 =