Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

buggar 2009-01-21 23:07
Hej det pratas en hel del om att det finns en del buggar i det nya prg från vilken vertion är det fixat kan man gå in någonstans och kontrollera att man har en vertion som är bugg fri

Jag har inte upptäckt några fel men jag kan ju ändå ha en vertion som det finns buggar i vore bra o man kan kontrolera att man har en felfri
vänliga hällsningar från en nöjd andvändare
Janne
 Skrivet av:  JANNE IP: 90.227.62.208



Svar: buggar 2009-01-22 14:00
Det är ju bra att Du inte hittat några fel eller buggar. Det fanns ett par buggar då vi släppte den nya uppdateringen. Sedan dess har vi fixat alla kända fel som man ju kan följa här i forum.
Den senaste fixen den 20/1 gällde den understa 5:e raden av fakturafoten. De flesta kunder använder bara 4 rader, så därför är det bara ett fåtal kunder som märkt av att den sista raden var svår att få till.

Starta UNI_BAS. På startsidan i UNI_BAS finns ett datum längst upp till vänster. Om detta datum är SENARE än 2008.10.01 och TIDIGARE än 2009.01.01 bör man hämta den senaste uppdateringen. Det behövs då inget nytt lösenord inte heller någon ny uppdateringskod.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222



Svar: buggar 2009-01-26 09:13
Det finns en bugg under,
Registera -> Order/Lager/Avtal

Bugg #1
Sen om man går under, offertera.
Den buggen har funnits där ganska länge.

Bugg #2
Röd * på internet butik ;)
Det är den allvarligaste buggen att det står Inom kort stått så nu snart över 3 år :D

Samma på Butikskassa, Autoserade in och utbetalningar.
Tidsredovisning,

Vilket är moduller jag känner för att skaffa

Sen hatar jag att man Inveterningsboken där man ser modullerna när det ingår.
Vill ju ha bokar på samtliga ;)

Skiter lite i om man behöver dem eller ej :D
 Skrivet av:  Mikael IP: 78.70.148.151



Svar: buggar 2009-01-29 19:06
Hej Unicell ,

Det står 2008-11-27 på min version. Kan jag då hämta den buggfixade versionen utan att ha service avtal?
Hur ?
Jag lyckas inte..
mvh
Magnus
 Skrivet av:  Magnus Bengtsson IP: 85.224.214.97



Svar: buggar 2009-01-30 08:46
När man köper UNI_BAS utan serviceavtal, har man rätt att ladda ner senaste version under den närmast följande månaden. Detta framgår bl.a av den kvittens som sänds ut i samband med betalning.

Om det är något speciellt i den version som Du har som Du har bekymmer med, får Du gärna höra av Dig till serviceavdeningen.

Har man serviceavtal (35:- kr per månad), har man förutom fri telefonservice också tillgång till fria uppdateringar under avtalsperioden.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222



Svar: buggar 2009-01-30 16:51
Jaha nej jag har inte upptäckt något men ni hade ju tydligen gjort det .. därav min oro.
Nåväl om det inte är "kryp" av den allvarligare sorten så kan jag leva med dem.

Hur pass allvarliga var dem?
 Skrivet av:  Magnus IP: 85.224.214.97




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
8 + 6 =