Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Byte av dator 2009-01-13 14:31
Hej
Har varit inne på er hemsida och tittat och detta program verkar intressant.
Några frågor som jag inte kan hitta något svar på är:
- Om jag behöver byta datounder tiden, är det bara att ladda ner och använda det licens nr jag fick när jag köpte det första gången?
- Data basen går den också lätt att flytta till den "nya" datorn?
- För att använda programmet behöver man vara uppkopplad då?

mvh Leif T
 Skrivet av:  Leif Troedsson IP: 84.17.195.206



Svar: Byte av dator 2009-01-13 16:38
Har man serviceavtal och vill flytta till ny dator, då passar man på att ladda ner senaste version och installerar den på den nya datorn.
Datafilen flyttar man med till den nya datorn med hjälp av t.ex USB-minne, CD eller på annat sätt.

Har man inte serviceavtal får man inte ladda ner nyare versioner, utan måste då använda den säkerhetskopia av programmet som man gjort när man köpte programmet. Den kopian kan man sedan använda för att återinstallera programmet på den nya datorn.'

Man behöver inte vara uppkopplad för att använda programmet.

Man kan lägga hela programmet på ett USB-minne och har då samma flexibilitet som om programmet vore nätbaserat.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222



Svar: Byte av dator 2012-04-01 13:35
Hej.

Vi har haft den gamla versionen av Uni_Bas Standard och nu bytt dator. Vi har hämtat hem den nya versionen Uni_bas v12 till den nya datorn. Vi har idag ett serviceavtal. Hur gör vi för att flytta över våran databas? Vilka filer ska flyttas och var kopierar vi in dem?

Nu har vi 2 mappar gällande Uni_Bas (den gamla och den nya) men vi får inte fram vårat företag i programmet.

Tacksam för snabb hjälp!
Med vänlig hälsning Elina
 Skrivet av:  Elina IP: 109.58.33.168




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
2 + 5 =