Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Textrader som gömmer sig 2005-09-29 21:24
"Text" kan användas för glada sommarhälsningar eller som förtydligand till en fakturapost. När jag i en "Text" skriver 4 rader (med radbrytning =alt+enter) så kommer bara 1:a och 2:a raden med på fakturan. den 3:e och 4:e raden försvinner. Om man skriver in ytterligar rader (även blankrader) så dyker ibland den 3:e raden upp på fakturan. Jag har däremot inte lyckats få fram min 4:e rad.

Jag gissar att den är en kluttighet i programmet och undrar hur jag skall hantera "Text" och radmatingar "Alt+Enter" för att kringgå utskriftsproblemet. Är det någon annan på Forat som drabbats av det här fenomenet och som kan ge mig ett tips?

Jag kör Mac OS 10.2.8 och då Mac är det bästa av OS så kan det ju inte vara här det strular :-)
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 217.211.243.218



Svar: Textrader som gömmer sig 2005-09-29 23:11
Hepp!
Textraderna gömde sig bara när jag provade funktionaliteten via "Testföretaget". När jag gör motsvarande manöver i mitt riktiga företag så kommer alla textrader ut snyggt och prydligt.

Mysko!

Kanhända textraderna gömde sig på samma planet som alla kulspetpennor drar sig undan till, när man lämnar dem obevakade (Douglas Adams: Liftarens Guide till Galaxen....).

I vart fall så fungerar det.... men det vore kul om jag fick en förklaring till vad som inte blev rätt.

/Lars B
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 217.211.243.218




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
10 + 2 =