Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

backup och rutan "Köp unibas" 2008-12-05 22:28
Hej!
Först vill jag säga att jag kört med unibas i snart 2 år och är supernöjd!
Efter en hårdiskkrash så uppdaterade jag till senaste versionen, allt fungerar kanon men jag har 2 frågor.
1. Förut fick jag frågan när jag avslutade om jag ville göra backup eller "rysk rolette". får inte det längre utan får gå via databas/verktyg och göra den. Tyckte det var fint med frågan så man inte glömde, kan man ställa in så man får frågan i sista versionen?
2. På startsidan av unibas finns en ruta som det står " Köp UNI_BAS" som jag inte mins att det fanns i förra versionen, undrar för jag har ju köpt den och har service avtal.

Ha det gott!
Mats
 Skrivet av:  Mats IP: 78.70.121.166



Svar: backup och rutan "Köp unibas" 2008-12-06 11:16
Riktigt roligt att höra att Du är "supernöjd". Tack!

Om man går till Databas/Styrning/Övrigt, finns där ett fält "Påminnelse om säkerhetskopiering". Fyll i antalet dagar mellan påminnelsen där.

Knappen "Köp UNI_BAS" fanns tidigare bara i Testbolaget. Det är inte helt ovanligt att en kund köper flera licenser. Därför är knappen numera synlig även i Din egen datafil. Trycker man på den knappen får man fram licensvillkoren och kan därefter gå vidare till en eventuell beställning alternativt återgå till huvudmenyn
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
3 + 3 =