Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

support 2008-10-27 14:27
Skickade ett mail med bifogad fil till support@unicell.se för två veckor sedan och har fortfarande inte fått nått svar än ?
Är det ingen som läser email ??

UNICELL´s kommentar:
Bifoga aldrig stora filer utan att först kontakta mottagaren. Mail med stora bilagor stoppas av SPAM-filter.
 Skrivet av:  Samuel IP: 81.235.47.114



Svar: support 2008-10-27 16:43
OBS!
Skicka aldrig bifogade filer i mail till oss utan vårt medgivande.
Mail med bifogade filer som ej godkänts av oss hamnar alltid i vårt SPAM-filter.
Ta alltid kontakt med oss via telefon först om Du har behov av att skicka en fil till oss.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222



Svar: support 2008-10-31 11:25
Tycker att ni är dåliga på att svara på mail vare sig det är bifogade filer eller ej, det är ju lite konstigt att behöva ta telefonkontakt först och sen skicka mail verkar lite gammaldags.
De flesta mjukvaruföretag jag är i kontakt med har all support via mail, vissa går överhuvudtaget inte att ringa till de ringer upp efter mailkontakt men alla tänker väl olika iofs.
Tycker nog att ni behöver ha en supportadress där inte skräppostfiltret klipper bort mailet om det kommer från era registrerade användares mailadresser det är enkelt att ordna.

UNICELL´s kommentar:
Vi känner inte till något skräpfiler som motsvarar det Du beskirver. Vi har inte någonstans utlovat support via mail. Vårt sätt att kommunicera är via telefon. Alltför ofta när vi får mailfrågor saknas 90 % av de uppgifter vi behöver för att besvara mailfrågan. det är förstås svårt för en kund att veta vilka uppgifter vi behöver i varje enskilt supportärende. Något som är vikltigt för oss att veta i ett sammanhang kan vara helt betydelselöst i ett annat. Att via mail följa en kedja av frågor är enligt vårt förmenande inte praktiskt. Var istället glad att vi inte har det så som Du föreslår att vi skulle besvara enbart mail och inte telefon NEJ - så vill vi inte ha det!

 Skrivet av:  Samuel Östensson IP: 81.235.47.114



Svar: support 2008-11-30 17:51
Vilken ****** attityd Unicell har mot sina kunder. Det verkar tycka att deras program är så bra och billigt att ingen har rätt att få hjälp. Byt affärsmodell istället och hjälp kunderna! Vi betalar gärna för BRA service.

UNICELL´s kommentar:
Vi undanber oss svordomar i vårt forum. Kan dessutom inte se att Du är kund hos oss. Gå gärna till Din egen leverantörs forum.
 Skrivet av:  Peter IP: 85.225.85.26



Svar: support 2008-12-01 13:32
Jag är jätte nöjd med suporten. Varje gång jag har tabbat mej så har jag alltid fått ett mycket bra bemötande. Jag skulle inte kunna beskriva mina problem genom att skriva ett mejl utan jag måste få sitta vid datan och ta steg för steg och få hjälp per telefon.
 Skrivet av:  Anki IP: 81.227.26.61



Svar: support 2008-12-11 23:30
Eftersom jag själv sysslar en del med support på maskiner, både mekanisk support och styrsystemen med pc, plc mm i flera länder med vissa språkproblem som följd, så är jag inte helt obekant med problemet att få fram vad felet egentligen är, men min erfarenhet är ju att det nästan alltid fungerar bättre med mail än med telefon, i telefon glömmer kunderna en del av problemen men när de skriver ett mail är kommer betydligt mer med och mer sakligt. Jag brukar ofta be uppstressade kunder att fundera över problemen en gång till och skicka dem på ett mail, fungerar mycket bra.
Och dessutom kan jag lösa de olika kundernas problem i lugn och ro och svara via mejl på de tider när jag vill och kan, och inte behöva lugna en uppstressad kund när jag står i en maskin med verktyg i båda händerna.
Vad det gäller skräppostfilter så har alla filter jag varit i kontakt med en funktion där man alltid släpper igenom mejl från de mejladesser man godkänner oavsett innehåll, godkänner man alla kunders adresser så kommer mejlen igenom, svårare är det inte.
Problemet är ju att en hel del av era kunder liksom jag ofta sköter administrationen på tider när er kundtjänt inte är öppen. Jag reser mycket och det kan vara flera veckor i följd när jag inte varit hemma under kontorstid.
Vore bra om ni kan lösa det med skräppostfiltret för oss som inte sitter på kontoret på dagarna så vi kan mejla direkt till er.
 Skrivet av:  Samuel IP: 81.230.15.240



Svar: support 2008-12-12 17:16
Jag är rädd att jag gör Dig besviken, men vår service är främst baserad på telefonsupport och den linjen kommer vi att bibehålla. Vi är övertygade om att den modellen passar de flesta av våra kunder.

När det gäller frågan om mailfilter så uppkom den i samband med att vi utan förvarning fick mail med stora bifogade filer. Av säkerhetsskäl tar vi ej emot oaviserade bilagor i mail.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222



Svar: support 2008-12-18 17:12
Det kan ju inte vara nått större problem om ni ställer in mailfiltret så att det släpper igenom bifogade filer från era kunders registrerade emailadresser, och fullständigt ofarligt eftersom ert virusprogram aldrig låter er öppna en fil som skulle innehålla virus för jag förmodar att ni använder virusprogram, och dessutom så behöver ni ju bara öppna de filer som ser ut att vara gjorda av unibas så nån risk är det ju inte om man använder sunt förnuft !
Och unibas filerna är ju inte speciellt stora heller och det är ju fullt möjligt att filtrera bort alla filer som är för stora för att vara en textfil från unibas.
Och inget av detta kräver ju nån större arbetsinsats att fixa till, i alla fall inte längre tid än vad 5-6 supportsamtal tar dvs 15-20 min.

All ny teknik är inte bra men support via email hör till de saker som fungerar bra, ni skulle säkert kunna halvera tiden för support om ni ni använde emailsupport i första hand och tog emot bokföringsfiler via email.
 Skrivet av:  Samuel IP: 217.211.105.80




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
4 + 6 =