Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Två likadana verifikationsnummer 2008-08-11 02:18
Hej! Jag håller på med lite testbokföring innan jag bestämmer mig om hurvida jag ska köpa uni_bas eller ej. Har endast gjort 3 konteringar, men på något vänster har det inte blivit 3 unika verifikationer numrerade 1,2 och 3. Istället har 2 konteringar fått verifikationsnummer 2, och en kontering verifikationsnummer 1. Är det nån bugg måntro, eller är det jag som gjort något nybörjarfel?

.....Här är en förtydlig av mitt tidigare inlägg. Efter att jag - i UNI_BAS standard - med testföretaget testat 3 olika kontering, och sedan klickar på rapporter->Verifikatlista eller rapporter->Dagbok får jag upp en lista där två rader har samma verifikationsnummer. Dvs första raden har verifikationsnummer 2, andra raden har ockkså verifikationsnummer 2, och tredje raden har verifikationsnummer 1.

Vet inte om det kan bero på att jag testade funktionen "ändra verifikat" under "övrig bokföring". Nån som vet?
 Skrivet av:  Peter IP: 213.89.106.229



Svar: Två likadana verifikationsnummer 2008-08-12 10:13
Vi har under gårdagen i otaliga försök provat att återskapa det Du beskriver - utan att få det resultatet.

Det finns tusentals användare av UNI_BAS och vi borde ha fått kännedom om ett fel så som det Du beskriver. Kan Du upprepa samma procedur och få samma fel på Din dator? Vi vore i så fall ytterst tacksamma att få veta hur Du gör. Du får gärna ringa hit, det är ju då lättare för oss att ställa frågor och få svar direkt.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
4 + 4 =