Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

faktura 2008-06-05 22:16
Hej..jag har problem med utskrift av fakturer ...texten längst ner kommer ej med vid utskriften. Varför kan jag ej komma tillbaks och skriva ut de sparade fakturer vid ett annat tillfälle...tacksam för ett snabbt svar...

mvh
leif
 Skrivet av:  leif boman IP: 85.228.108.53



Svar: faktura 2008-06-06 07:43
Du kan skriva ut en kopia av en faktura genom att gå till Rapporter/Kunder/Spåra fakturor. Du får en lista av Dina fakturor på skärmen - klicka på en faktura och Du får se detaljerna runt fakturan - i nederkant finns en knapp "Skriv ut" - där får Du en fakturakopia.

Nu var det kanske inte alls så Du menade. Det finns tre begrepp i samanhanget:
1 - en BESTÄLLNING skickas till en leverantör när Du beställer varor.
2 - en ORDER får Du när en kund beställer något hos Dig
3 - en FAKTURA skickar Du till kunden när ordern är färdiglevererad

Du kanske menade att man skulle kunna registrera en order - som man senare ska kunna fakturera? En sådan tilläggsmodul finns i UNI_BAS. Gå till Databas/Verktyg/UNI_BAS tilläggsmoduler. Där kan man dels titta på en video och man kan också i Testbolaget testa modulen. Orderhantering kan också kompletteras med Offerthantering. Orderhantering kostar 800:- + moms offerthantering kostar 300:- + moms. Man beställer via telefon och får en kod som aktiverar modulen omedelbart.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.184.121



Svar: faktura 2008-06-06 10:35
Hej och tack för svaret....det är så att när jag gör en faktura som ska skickas till en kund som har beställt ett ritningsjobb så kommer inte med, vid utskriften, den text där det står mitt företags namn , address etc.

Det är inga problem att gå tillbaks och skriva ut en sparad faktura, problemet är att skriva ut den i sin orginal form..

mvh
Leif
 Skrivet av:  leif boman IP: 85.228.108.113



Svar: faktura 2008-06-06 13:58
Ja, så konstigt dety blir ibland - jag svarade på fel fråga.

För Din del gäller attDu går till Databas/Styrning/Utskrifter. Där kan Du ange:
- om Du ska skriva ut Företagsuppgifter på faktura eller ej.
- att Du vill ha en annan fakturalayout än "Standard". (Då kan det vara så att företagsuppgifter ej skrivs ut.)
- antal fakturarader. Har Du för många fakturarader, kan det bli så att företagsuppgifter ej får plats på fakturan.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.184.121




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
10 + 8 =