Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Ordning? 2008-05-04 14:24
Hej igen,

En till fråga, nu angående pärmar/pappershandering. Jag har fått lite olika svar på denna fråga. Är nedanstående korrekt eller fel? Jag har nyss börja bokfört och vill ha hjälp redan från början innan jag har hundratals papper att ändra på om jag gjort fel.

Jag har en pärm för ALLA verifikat i nummerordning. Låt säga att år 2007 var från verifikat 1-100. Så företag "Hugozon" kan alltså hamna först och sist. En ny pärm för varje år.

Sedan har jag en annan pärm med alla "1510", dvs kundfordringar. Där har jag nu sorterat alla i alfabetisk ordning. Dvs, privatkunden "Maria" hamnar under flik M och företaget "Måla fönster" hamnar också under flik M. Tar man även en ny pärm här även om pärmen bara är fylld till 1/3?

Sista pärmen har jag alla "2440", dvs leverantörsskulder. Här hamnar alla också under alfabetisk ordning. Till exempel företag "Hugozon" hamnar under flik H. Tar man även en ny pärm här även om pärmen bara är fylld till 1/3?

Tacksam för svar.
 Skrivet av:  Andreas IP: 83.226.184.237



Svar: Ordning? 2008-05-04 16:52
Ordning och reda - men för mig räcker det med en pärm - den med verifikationerna.

Vill Du ha tag på "Maria","Måla fönster" ,"Hugozon" - då går Du in i UNI_BAS och där har Du all information. Vill Du sedan titta på papperverifikationen då går Du in i Din pärm på verifikationsnummret.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222



Svar: Ordning? 2008-05-08 22:45
Jag håller med.

Allt finns ju i bokföringsprogrammet.

SJälv köpte jag en extern HDD på 500 GB där jag så ofta jag kommer ihåg sparar säkerhetskopior.........jag vet att Sten sa att jag skulle bränna ner på CD för 3-4 kr st:-)

Men jag spar både på Extern HHD sant 2 st USB MINNEN ett förvarar jag i bilen ett i hemmet.........rätta mig Sten om jag har fel...men som snån Norrlänning så ser jag ingen mening med att bränna ner då det idag finns andra sparformer:-)

Nöjd...Mycket nöjd......användare....Roger
 Skrivet av:  www.allhjalpen.se IP: 213.65.61.138




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
8 + 7 =