Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Påminnelse 2008-05-02 22:32
Hej!
Har tre fakturor som har förfallit dvs. kunderna har inte betalt sina varor och nu undrar jag om det finns något enkelt sätt att skriva en påminnelse faktura, där man kan också skriva några rader om att fakturan förfallit osv.
Det enda jag kan hitta är Bevakning och skriva ut en fakturakopia, men ingenstans där jag kan göra ett tillägg och skriva ut en påminnelse... och ev. ta ut en påminnelse avgift.

Mvh
Marita
 Skrivet av:  Marita IP: 213.67.187.37



Svar: Påminnelse 2008-05-03 09:26
Om det bara är i enstaka fall som Dina kunder inte betalar i tid, kan Du lösa det genom att skriva ut en fakturakopia och sedan skriva "Påminnelse" tvärs över med tuschpenna. Man kan också köpa en stämpel i bokhandeln med "Påminnelse".

Om det händer mera frekvent, finns en tilläggsmodul till UNI_BAS för kravbrev. Det finns också en för räntefakturering där både ränta och kravavgift faktureras. Dessa moduler kostar 300 för krav och 400 för räntemodulen +moms. Du kan testa modulerna i Testbolaget och Du kan se en video genom att gå till Databas/Verktyg/UNI_BAS tilläggsmoduler.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.184.121



Svar: Påminnelse 2008-05-06 08:33
Hej!
Jag undrar precis det samma!
Under "Registervård" - "Övriga register" - "Språk" finns en massa textfält och där finns även kravbrev och påminnelsetexter med men jag hittar inte heller hur man skriver ut en sådan påminnelse!?

/Kristina
 Skrivet av:  Kristina IP: 90.235.0.18



Svar: Påminnelse 2008-05-06 08:47
Ok, nu har jag hittat. Man måste alltså köpa en tilläggsmodul för att kunna skriva ut kravbrev. Finns ett svar längre ned i Forumlistan.

/Kristina
 Skrivet av:  Kristina IP: 90.235.0.18




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
2 + 3 =