Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

säkerhetskopiering fungerar 2008-04-30 19:46
hej
när jag ska återta en säkerhetskopia, finns det inget verktyg för det? då måste jag skapa en ny databas, vilket inte kan vara rätt. en gång fick jag en sida med olika val, typ läs in säkerhetskopia osv, var hittar jag den funktionen?

benny

UNICELL´s kommentar:
Den ursprungliga rubriken på inlägget var "säkerhetskopiering fungerar ej". Eftersom säkerhetskopieringen fungerar utmärkt har vi ändrat rubriken så att den är mera sann.
 Skrivet av:  Benny IP: 217.210.173.112



Svar: säkerhetskopiering fungerar ej 2008-04-30 22:13
Om man går till Databas/Verktyg, finn där en knapp "Säkerhetskopia" - tryck på den och det skapas en säkerhetskopia.

Knappen under "Säkerhetskopia" heter "Återgå till säkerhetskopia". Tryck på den när Du vill komma tillbaka till läget Du hade när Du tog en säkerhetskopia. Det skapas en ny fil som Du får namnge.

Du skriver att " då måste jag skapa en ny databas, vilket inte kan vara rätt". Vi kaninte se något "fel" med att skapa en ny datafil. Rätt eller fel - det är så man gör i UNI_BAS och det är så man alltid gjort i UNI_BAS. Den enda skillnaden är att nu, med den nya knappen, är det så mycket enklare.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.184.121



Svar: säkerhetskopiering fungerar 2008-05-01 11:15
hos mig skapas det en dll fil, tänkte att det var txt som blev backup filen? namnet jag skriver in syns då i vänstra hörnet. Tänker jag fel? dll är väl databasens fil?
 Skrivet av:  benny IP: 83.188.219.254



Svar: säkerhetskopiering fungerar 2008-05-02 16:03
Det var jag som fått kortslutning bara :) säkerhetskopieringen fungerar kanonbra, tänkte fel bara, på världens enklaste sak. unibas är enklare än man tror. tack för suverän support!
 Skrivet av:  benny IP: 217.210.173.112



Svar: säkerhetskopiering fungerar 2009-09-10 13:56
Jag har en annan fråga om backup. Om jag tar backup innehåller den alla inställningar jag gjort i programmet utöver min bokföringsdata? Är fråga begriplig?

Vad jag vill är;
1datornkraschar och ominstalleras eller byts ut
2 men självklart har jag backup på servern
3 när jag installerar om UNI_BAS och återställer från backup-fil så är det precis som innan, egna tillagda konton osv…
 Skrivet av:  M.E. IP: 164.4.17.33




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
2 + 6 =