Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Differens i utgående balanser för 2007 2008-04-28 22:20
När jag försöker göra bokslut för 2007 får jag meddelandet:
Du har differens i utgående balanser för år 2007 ! Du måste först åtgärda detta.

Det skall jag gärna göra men jag har ingen anning om var jag skall åtgärda detta.
Tacksam om någon kan ge mej en ide om var jag skall börja.
Tack på förhand
 Skrivet av:  Lars Eriksson IP: 213.114.65.230



Svar: Differens i utgående balanser för 2007 2008-04-29 13:21
Det har alltid retat mig när man i andra bokföringsprogram får felmeddelanden typ: "Detta går inte!" - ingen uppgift om VAD som inte går, VARFÖR det inte går och inget tips om HUR man ska göra.

I UNI_BAS har vi försökt undvika sådana kryptiska meddelanden, men Du har rätt, i detta fall har vi inte lyckats fullt ut. I just detta fall är det bäst att Du ringer till vår serviceavdelning för att få hjälp.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222



Svar: Differens i utgående balanser för 2007 2008-05-02 09:38
Jag har pratat med supporten och fick ett trevligt bemötande trots att jag INTE har något supportavtal. Någonting har tydligen hänt med databasen och de erbjöd sig att hjälpa till. Jag skall nog skaffa ett supportavtal för det är ju nästan gratis.

Jag löste dock problemet den 'hårda' vägen. Jag läste tillbaka mina backuper tills det gick att göra ett bokslut. När jag konstaterat att det gick läste jag in den backupen igen, för att kunna lägga in de senaste transaktionerna. Jag klarade mig ganska helskinnad eftersom jag inte har så stor verksamhet och det var inte så många transaktioner.

BACKUPER = RÄDDNINGEN ... tänk på det :)
 Skrivet av:  Lars Eriksson IP: 195.67.117.68




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
7 + 10 =