Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Dåligt supportbemötande! 2008-03-17 14:29
Alla kan vi ha en dålig dag, men att ge sin kunder mycket snorkiga tillrättavisanden per telefon och i stort sett idiotförklara dem innan man knappt fått en chans att förklara sitt problem ur sin egen synvinkel är i mitt tycke inte acceptabelt. Jag använder detta för övrigt ypperliga bokföringsprogram sedan 3 år tillbaka just för att jag inte är någon expert i dessa frågor, vilket jag tror jag inte är ensam om. Jag har ingen möjlighet att hänga med i ett snabbt upprabblande i hur diverse konton hänger ihop, och tydligen inte supporten heller, som flertalet gånger blandade ihop leverantörskontona. Betalar man dessutom för serviceavtal borde man kunna räkna med ett bättre tillmötesgående än vad som var fallet idag. Får hoppas att det var en engångsföreteelse hos aktuell supportperson och att det fungerar bättre om och när jag behöver support nästa gång. Annars får jag överväga att byta till ett annat program, vilket jag ju helst vill undvika.
Med hälsning
Ronny C
Secronic Teknikprodukter
 Skrivet av:  Ronny IP: 81.233.250.20



Svar: Dåligt supportbemötande! 2008-03-17 15:45
Ronny har rätt, men någonstans måste även vi dra gränsen för hur mycket "utbildning" vi ska ge inom ramen för ett serviceavtal.
Kundkonto och leverantörskonto i bokföringen är knutna till respektive reskontra. Därför är dessa konton spärrade för att undvika misstämning i bokföringen.
Vi har allsedan Ronny´s första inlägg i denna fråga här i forum för 2 månader sedan under flera samtal och flera mail försökt förklara anledningen till spärren, men vi har misslyckats med att få förståelse för detta.
Vi har också för att säkerställa att vi inte "talar förbi varandra" haft Ronny´s datafil här hos oss och gjort en total genomgång av samtliga transaktioner i Ronny´s datafil utan att finna något fel.
Vi har gjort vad vi kunnat. Vi kan inte ändra på bokföringens grundprinciper och Ronny är fortfarande inte nöjd med de svar vi gett.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222



Svar: Dåligt supportbemötande! 2008-04-07 13:48
Jag har inga faktakunskaper i Ronnys fråga, men även jag har mötts av en något kort ton vid frågor. Jag är en helt ny användare av programmet och har inte ens kommit igång ordentligt. Det är brukligt att behöva en del hjälp i en uppstartsfas. Men även jag har tyckt att tonen till en del varit småvresig och känt olust att ställa vidare frågor. Det kanske är det som är meningen men till slut är det bara Unicell som drar det kortaste strået av ett sådant bemötande.
Med förhoppning om ett bättre bemötande så att även jag kan lära mig att gilla och använda programmet en längre tid framöver,
och med vänliga hälsningar
Andi Loor
 Skrivet av:  Andi Loor IP: 85.226.147.181



Svar: Dåligt supportbemötande! 2008-05-25 22:17
Jag fick ett ytterst dåligt bemötande av detta "fina" företag.
Råkade lägga en beställning för att man inte riktigt visste vad man gjorde och pang:"du måste betala för detta"
Får ingenting att säga till om, det enda jag får är betala eller kronofogden ungefär
Har fått förfrågningar flera gånger av bekanta som vill veta nåt om bra bokföringsprogram och meddelat alla att inte köpa unicll i alla fall p.g.a. det dåliga bemötande jag fick

Men nu får jag ju ändå betala räkningen o hoppas på bättre väder
Tack Unicell! all ev. kontakt av er undanbedes
 Skrivet av:  Mharcus IP: 213.65.168.210




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
8 + 10 =