Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Städning av artiklar? 2008-03-11 23:32
Vill plocka bort artiklar under registervård men detta tillåts inte.
Säger att det artiklen kan inte makuleras, eftersom den finns på fakturor.

Är det bara att gilla läget?
 Skrivet av:  Pontus IP: 78.69.13.16



Svar: Städning av artiklar? 2008-03-12 21:10
Tyvärr är det så att kundnummer, kontonummer, leverantörsnummer, artikelnummer etc, dessa grundläggande nummer kan inte ändras. Detta varken i UNI_BAS eller något annat fungerande faktureringsprogram som vi känner till. Med andra ord tänk efter- före :)(
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222



Svar: Städning av artiklar? 2011-02-09 16:31
Hej!

Gammal tråd, jag vet.

Jag köper ovanstående svar från UNICELL med hull och hår, inga problem. MEN... :)

Skulle ni inte kunna införa möjligheten att inaktivera eller gömma en artikel, så att man slipper få med den i sökningar osv när man skriver in nya order i sitt program. Jag har börjat med för långa artikelnummer som ser ut som skrutt vid utskrift och har därför lagt in samma artiklar igen men med kortare artikelnummer, och skulle därför gärna kunna inaktivera/gömma (utan att ta bort) de gamla.

Hoppas på en liten kryssruta på artiklarna under Registervård / Artiklar i framtida version av programmet där detta är möjligt.

Tack!
 Skrivet av:  Peter Kenell IP: 79.138.51.247



Svar: Städning av artiklar? 2011-02-09 16:37
Kom på en preliminärlösning som fungerar för den artikeln som spökar mest, att ta bort artikelnumret. Dock vore det ändå bra att kunna inaktivera / gömma felaktiga eller inaktiva artiklar, det vidhåller jag.
 Skrivet av:  Peter Kenell IP: 79.138.51.247



Svar: Städning av artiklar? 2018-02-01 07:51
Uppar denna tråd.

Unicell har klippt en bokstav i art.beskrivningen trots att det såg bra ut vid registreringen.

Hur inaktiverar jag artikeln? Vill inte ha den komma upp först varje gång...
 Skrivet av:  HB AB IP: 213.113.57.66



Svar: Städning av artiklar 2020-03-04 08:42
 Skrivet av:  Bernt IP: 80.70.159.222




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
9 + 1 =