Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Alternativa sparafunktioner? 2008-02-27 22:54
Hej. Jag och en kompis håller på att starta ett företag och blev tipsade om UNI_BAS. Laddade hem det idag för att provköra lite. Nu undrar jag om det finns någon alternativ spara funktion när man håller på med fakturor? Måste man godkänna och skriva ut en faktura för att den skall sparas? Det är inte alltid jag kan skriva ut p.g.a att jag har installerat det framtida kontoret hemma. Det blir ju då och då en del att göra på sena kvällar/nätter och i ett sådant läge väcker man ju familjen om man skall skriva ut. Finns det något annat spara alternativ jag missat?

Mvh
André
 Skrivet av:  André IP: 83.249.36.71



Svar: Alternativa sparafunktioner? 2008-02-28 08:26
I UNI_BAS registrerar man fakturor. En registrerad faktura skrivs ut och kan därefter inte ändras.

Det Du vill ha kallar vi för orderregistrering. Man registrerar en order>/beställning från en kund och sparar ordern. Man kan senare göra ändringar på ordern och spara dessa. Så småningom när man så önskar kan man skriva ut en faktura genom att trycka på faktura-knappen.
Orderregistrering är en tilläggsmodul som kostar 800.

På samma sätt som ordermodulen kan man också lägga till offerthantering. Då skriver man först en offert som man sparar och kan ändra, för att så småningom överföra offerten till en order som kan ändras, sparas och i sin tur faktureras. Offertmodulen kostar 300. man måste ha ordermodulen för att kunna installera offertmodulen.

Man kan testa alla tilläggsmoduler i Testbolaget: Gå till databas/Verktyg och tryck på "UNI_BAS tilläggsmoduler".
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222



Svar: Alternativa sparafunktioner? 2008-03-03 16:57
Det går fint att installera Cute PDF-writer (gratis) och spara fakturorna i PDF-format.
När du sedan önskar går det bra att skriva ut dem.

Mvh/
 Skrivet av:  Erik G IP: 81.233.21.170




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
3 + 2 =