Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Uppdateringar för Mac OS 10.5 2008-02-24 22:55
Varje gång jag uppdaterar Uni-Bas får jag felmeddelandet: Du har inte behörighet att installera "Uni_Bas".
(-1214.1). Det känns tröttsamt, eftersom detta problemet inte fanns så länge man körde OS 10.4 och tidigare. Kan inte detta rättas till så att vi som har Macs senaste operativ system slipper ringa er och be om hjälp varje gång?

Sedan undrar jag vad det skulle kosta att öppna ytterligare en licens? Jag har egen firma och er standardversion. Jag skall hädanefter också bokföra för en ekonomisk förening där jag är firmatecknare.
 Skrivet av:  Peter Magnusson IP: 85.224.54.118



Svar: Uppdateringar för Mac OS 10.5 2008-02-25 10:06
Hej!
Jag installerade UniBas i 10.5 som administratör och har också användarkonto som administratör. För mig fungerade det felfritt!

När jag installerade i 10.2 för något år sedan hade jag inte admin-behörighet för användaren och då blev det strul. Jag löste det med att ge gruppbehörighet på Unibas, databasen och 2-3 filer i systemets komponentbibliotek. Efter det fungerade allt klockrent!



/ Lars B
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 213.80.11.2



Svar: Uppdateringar för Mac OS 10.5 2008-02-25 23:19
Hej Lars.

Jag är redan administratör. Menar du att alla användarkonton skall ha behörighet för att det skall fungera? Som det är nu kan jag hämta hem uppdateringar längst ned på Unicells nedladdningssida i en av boxarna (vilken jag alltid glömmer vilken det är). Denna kan sedan bara installera på mitt skrivbord, inte i min programmapp. Däremot kan jag ha min datafil i min program-mapp (vilket gör mig lite förvirrad och osäker var gång programmappen skall uppdateras och ersättas av en ny).

Tycker helt enkelt detta kunde förenklas av Unicell.
 Skrivet av:  Peter Magnusson IP: 85.224.54.104



Svar: Uppdateringar för Mac OS 10.5 2008-02-26 21:25
Hej!

Använder du ditt admin-konto när du hämtar hem uppdateringarna?

Vad har du för skriv- och läs-behörigheter för Unibas-mappen, Unibas-programmet och databasen?



/ Lars B
/ Nöjd UniBas-användare,
/ ... tillika Mac-freak
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 81.234.133.64




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
8 + 1 =