Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Felkod/KKD Hela tiden 2008-02-22 17:29
Jag håller på att bli tokig på det här. någon annan som får felkod/KKD och att man ska ringa Unicell. Nu hände det igen 1 minut i 5 en fredag, får nu vänta tills på måndag. Har haft detta 4 gånger på kort tid och således skickat min datafil till Unicell för lagning som kan ta upp till 2 dagar. Fick så sent som igår en lagad datafil tillbaka och återställde den med mycket möda då den sa att jag hade fel version av Unicell vilket inte var sant, hade precis uppdaterat den så det var den senaste som det skulle vara enligt deras instruktioner. Alldeles för mycket meckande med Unicell tycker jag, verkar som det händer efter jag skrivit ut en faktura. MVH Innerligt Trött.
 Skrivet av:  Innerligt Trött IP: 83.249.147.195



Svar: Felkod/KKD Hela tiden 2008-02-23 17:28
Du har UNI_BAS-standard med tillägget rabattmatris och orderhantering och Du bokför dessutom enligt kontantmetoden. En kund som inte har den kombinationen råkar inte ut för detta.

Vi beklagar förstås att Du här råkat ut för ett programfel som ju då bara visar sig för den som har ovanstående kombination. Samma meddelande visar sig måhända i andra sammanhang och gäller då en annan typ av fel. Vi beklagar förstås att Du haft olägenhet av detta, men jag hoppas att Du fått information av oss att detta inte är ett akut fel - att Du lugnt kunnat arbeta vidare.

Inget program är felfritt - tyvärr. Så är det och tyvärr gäller detta även UNI_BAS. Det som kanske är lite unikt är att UNI_BAS själv kan hitta sina fel och ge Dig besked om att Du måste kontakta UNICELL. Visst skall vi snarast åtgärda detta fel, men tyvärr är det inte alltid gjort i en handvändning.

Det som undantagsvis har kunnat hända är att det blir en felaktig öresutjämning inte i bokföringen och heller inte på fakturorna, men den finns i de undansparade uppgifter som kommer att behövas när fakturan väl blir betald. Du har inte själv kunnat se felet och Du har inte märkt felet på annat sätt än att Du fått ett meddelande när Du tryckt på "Kontrollera-knappen". Felet har i ditt fall ena gången rört sig om 29 öre, nästa gång om 18 öre och senast om 63 öres fel. Felet är inte akut och Du kan lugnt fortsätta att fakturera vidare. Det hade med andra ord kunnat räcka med att skicka in filen en gång och då åtgärda alla tre felen samtidigt.

Du har tydligen nu åter fått samma felkod. Du ser inte felet, Du märker inte felet, men Du får ett meddelande när Du trycker på kontrollera-knappen. Jag föreslår att Du kontaktar oss så kan vi försöka att finna den bakomvarande orsaken till felkoden och sedan korrigera programmet.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222



Svar: Felkod/KKD Hela tiden 2014-04-19 10:38
Jag fick felkod /KKD när jag uppgraderade till UNI_BAS v13. Eftersom det är helg så provade jag själv: Avinstallerade och kontrollerade databasen i v12 men fick samma felkod. Backade några databaser och säkerhetskopior men fick samma fel. Med svaret ovan som stöd så fortsätter jag registrera verifikat och kontaktar UNICELL efter påskhelgen. Kanske är detta stöd för någon annan användare med samma felkod.
 Skrivet av:  Fredrik IP: 94.254.1.35




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
8 + 10 =