Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

moms kommer ej med vid försäljning utomlands 2008-01-27 10:29
Hej vad jag har förstått så när man lägger upp en ny kund och väljer "svensk" då kommer momsen med på fakturan men om man ej väljer svensk vid kund upplägget då blir det ingen moms
problem är att jag har importerat 1200 kunder och dessa blev inte "svensk" inlagd på och jag har ej heller hittat något ställe på fakturan där man kan lägga till moms det betyder att man måste lägga upp kunden på nytt för går jag bara till kunden och lägger till svensk så kommer momsen med så länge man befinner sig på vänster sidan vid faktureringen så fort man godkänt "raden" så försvinner momsen, och då måste man ta bort kunden och lägga till igen mycket irriterande
någon som har svaret, har service avtal
JANNE

UNICELL:
Tidigare rubrik ""moms kommer ej med ibland" har ändrats till "moms kommer ej med vid försäljning utomlands" eftersom den rubriken inte nödvändigtvis får någon att tro att ovanstående är ett programfel som inträffar "ibland". Moms skall ALDRIG finnas på en faktura när man angivit att försäljningen sker till annat land inom EU. Detta gäller förstås vid försäljning till den som är momsskyldig i annat EU-land. På privatpersoner från annat EU-land skall man i kundregistret ange att det är en svensk kund - momsen betalas i Sverige.
 Skrivet av:  JAN BLOMQVIST IP: 81.225.228.174



Svar: moms kommer ej med vid försäljning utomland 2008-01-27 17:28
Det är förstås tråkigt att Du upplever något som "mycket irriterande".

Det är ju alltid lättare att rikta irritationen utåt istället för att själv ta på sig äran :)
Om Du importerar 1200 kunder och i importen angivit att kunderna inte är svenska, hur ska då UNI_BAS uppfatta den importen - är kunderna svenska eller är de inte svenska?

Som väl är har Du serviceavtal - Ring hit så ändrar vi inställningen på Dina 1200 kunder via telefon.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 90.224.38.240



Svar: moms kommer ej med vid försäljning utomland 2008-01-27 19:25
Man får tacka för svaret men OJ OJ OJ Varför reagera så hårt på att jag upplever det som mycket irriterande det är klart det är irriterande att det blev som det blev det fanns inte som jag såg någon möjlighet att ändra till svensk vid importen och jag hade nog inte fattat att det skulle påverka momsen på mina fakturor jag och även om det hade det så trodde jag nog att det gick att lägga till momsen när man skrev ut fakturan
men varför reagera som ni gör på ett öppet forum jag verklige Älskar detta program och att ni varit så hjälpsamma men nu ryggar jag nog tillbaka något

Ni hade bara behövt svarat att Om jag hade vid importen valt svensk så hade jag fattat nu visste jag inte att det gick
Undrar vem det är som svarar på dessa meddelade är det grundaren själv eller en anställd
JANNE

UNICELL:
Klart att vi förstår att det är irriterande när det blev som det blev.
Du angav i Din första rubrik att det blev "fel ibland" jag ber om ursäkt om jag uppfattade detta som om det var programfel som Du syftade på.
Det var Du som skrev att det var "mycket irriterande" - Du skrev inte vem Du var irriterad på. Jag missuppfattade Dig nog - jag trodde att Du blev irriterad på mig - "programmakaren". Du får förstås gärna bli irriterad på mig, men bara om det är jag som gjort fel. Bli inte irriterad på mig om DU gjort fel.
Hursomhelst - jag hoppas att Du inte blev irriterad när jag skrev: "Som väl är har Du serviceavtal - Ring hit så ändrar vi inställningen på Dina 1200 kunder via telefon. "

 Skrivet av:  JAN BLOMQVIST IP: 81.225.228.174




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
5 + 10 =