Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Linuxversion? 2008-01-23 14:40
Då vi pga. virusrisken bannlyser användandet av Windows i företagsmiljön undrar vi om det finns en version av Unibas standard som passar debian linux (Kubuntu)?
 Skrivet av:  Invar Wik IP: 213.114.223.79



Svar: Linuxversion? 2008-01-23 20:00
Jag kör UNI_BAS under wine på en linuxmaskin (debian/ubuntu).
Efter att ha installerat wine installerades UNI_BAS windows-version utan problem.
(ibland när jag gör vissa filhanteringssaker som backup osv får jag ett felmedelande om filkataloger som inte finns men det går bra att ange egna så det är inget stort problem)

Ett problem jag hade i början var att jag har engelsk version på ubuntun (dvs . som decimal tecken) Detta fördes över i wine och då gick det inte att köra unibas. Efter en del letande i "windows" fil-systemet (ligger under katalogen .wine) hittade jag en fil där jag manuellt kunde välja komma separator (och datum format och andra inställningar för windows program)

Fredrik
 Skrivet av:  Fredrik IP: 147.67.4.98



Svar: Linuxversion? 2008-01-24 07:59
Klokt beslut.
Jag kör uni_bas under wine på Ubuntu. Förutom inklistringen av loggan i fakturalayouten så har jag inte haft några problem. Se även Wine's hemsida: http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=10216

/Magnus
 Skrivet av:  Magnus IP: 81.231.137.84



Svar: Linuxversion? 2008-01-31 22:59
Själv använder jag endast Ubuntu hela dagarna, och har där skapat en virtuell XP-Pro under VirtualBox för det enda ändamålet att kunna använda Unibas.

Fungerar ypperligt!

UNICELL:
Tack för tipset!
 Skrivet av:  Lasse IP: 85.24.134.84




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
9 + 5 =