Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Reigstreringar som inte registreras - bug? 2008-01-20 21:34
När jag nu registrerat klart alla transaktrioner för 2007 och kollar de olika kontona noterar jag med viss förvåning att inga transaktioner som jag matat in under fliken "Övrig bokföring" finns registrerade på respektive konton (under "Rapporter" "Bok-föring" "Spåra konto")??
Under "Spåra verifikat" finns allt med och alla konton är där angivna korrekt.

Kör UNIBAS mini och jag registrerade nästan alla transaktioner med 2007 års version (dvs den upplyste mig hela tiden att sista datum var 31 12 2007). Sedan uppdaterade jag till 2008 års (tillfälliga) version och matatde in ett par transaktioner till för 2007 men vet dock inte om kontona summerades felaktigt redan i 2007-versionen.

Tacksam för tips!

Fredrik
 Skrivet av:  Fredrik IP: 91.176.32.49



Svar: Reigstreringar som inte registreras - bug? 2008-01-21 21:39
Jag kan ju inte tro att Du skojar när Du skriver detta, men jag har inte hört något liknande från någon annan.

Tips: Ring till serviceavdelningen så får vi titta på detta.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 90.224.37.192



Svar: Reigstreringar som inte registreras - bug? 2008-01-23 20:56
Tack Fredrik!
När jag först läste Ditt inlägg, var jag övertygad om att Du verkligen skojade. Det visade sig dock, när Du skickade in - din datafil till oss att Du faktiskt hade hittat ett programfel. Vissa verifikationer som Du registrerade syntes inte överallt i systemet. Ett märkligt fel som vi direkt åtgärdat. Ny programversion som automatiskt korrigerar felet finns för nedladdning.

Tack Fredrik för att Du gjorde oss uppmärksam på felet.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 90.224.33.63




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
5 + 2 =