Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

kostnadsställe 2007-10-28 15:01
Sitter o kollar igenom bas-demon. Hur skiljer jag på kostnader på samma konto för olika projekt? Ser inte hur jag kan lägga in kostnadsställe.
 Skrivet av:  michael IP: 217.213.169.85



Svar: kostnadsställe 2007-10-28 16:21
UNI_BAS är gjort för att vara enkelt, enkelt, enkelt. Punkt.

Jo, det passar de flesta, men ibland kan det behövas lite mer. Därför finns ett antal tilläggsmodulet till UNI_BAS. Den som har lite extra behov kan tillgodose sitt behov med dessa moduler. Bl.a. finns en modul för kostnadsställen. Du kan testa modulen i Testbolaget genom att gå till Databas/Verktyg/UNI_BAS tilläggsmoduler. Där finns också en video som förklarar hur modulen används.
UNI_BAS-modulen för kostnadsställen kostar 400:- i engångsavgift. Har man behov av en tilläggsmodul kan man aktivera modulen via telefon.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 90.224.38.240



Svar: kostnadsställe 2007-10-28 17:27
Ok. Jag hittar dock ingen tilläggsmodul med namn "kostnadsställe". Heter den ngt annat? Ytterligare en fråga - kan man göra skärmutskrifter (av huvudbok, ver lista mm) - utan att behöva göra pdf?
 Skrivet av:  michael IP: 217.213.151.190



Svar: kostnadsställe 2007-10-28 18:43
Förlåt.
Kärt barn har många namn. Kostnadställ/Avdelningsredovisning/Resultatenheter/ även objektredovisning ligger inom samma område. Jag skulle ha skrivit "Avdelningsredovisning/Resultatenheter".

Din andra fråga ang skärmutskrift: Om Du i UNI_BAS trycker på en utskriftsknapp, då visas skrivardialogruta nr 1 - tryck OK. Därefter visas skrivardialogruta nr 2. - Längst ner till vänster kan man kryssa i/trycka på "Skärmutskrift/Förhandsvisning/Preview/förhandsgranska"
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 90.224.36.41




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
10 + 6 =