Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Byta dator 2 2005-07-18 14:14
Jag har nu lyckats byta till stationär dator, tack!
men det där med USB lät mycket lockande. jag provade att lägga filen på USB-minnet men den kan inte öppna därifrån - vad gör jag för fel tro? Måste jag inte..på något sätt..ändra mapp? Nu står det: C:\UNI_BAS2003\(företagsnamn) fakturering bokföring.4DD men USB-minnet är ju E: hur kan jag ändra detta?

Att använda sig av USB-minne borde verkligen vara toppen då man inte behöver vara beroende av en dator!
 Skrivet av:  Michael IP: 81.216.200.171



Svar: Byta dator 2 2005-07-18 14:43
Om Du har både program och datafil på USB-minnet borde det fungera direkt.

Har Du bara datafilen på USB-minnet, måste Du första gången Du öppnar datafilen på den maskinen göra följande:

Macintosh: Håll ner alt-tangenten samtidigt som Du dubbelklickar UNI_BAS2003 programfil - håll alt-tangenten nedtryckt till dess en skylt kommer upp "Öppna datafil" - på den bilden som är uppe, kan Du styra in programmet till Din datafil på USB-minnet . Nästa gång Du startar programmet (på den maskinen) öppnas Din datafil direkt (utan trolleriet med alt-tangenten.

Windows: Egentligen samma som för Macintosh (ovan), men Du måste dröja en aning med att trycka ner alt-tangenten. Alltså dubbelkicka programsymbolen (eller genvägen) och tryck direkt DÄREFTER ner alt-tangenten. Som att #trippelklicka" men på tredje klicket trycker Du ner alt-tangenten istället för mustangenten.

- Bara en bisak: Du skrev: Att använda sig av USB-minne borde verkligen vara toppen då man inte behöver vara beroende av en dator!
Det stämmer inte! Du behöver en dator, men det går bra med vilken dator som helst. (-Bara den har någorlunda rätt operativsystem).
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 81.235.248.7




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
6 + 1 =