Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Förlängt räkenskapsår 2005-07-17 23:09
Hej igen,
många frågor som poppar upp.Jag har nu suttit 7 timmar med testversionen och jag måste säga att jag än sålänge är 100% nöjd med det jag hittar i programmet.Men en sak kan jag inte hitta.Hur ställer man in räkenskapsår?Jag har förlängt räkenskapsår som löper från 1 Novemeber 2004-31 December 2005.I testversionen kan man bara göra bokslut för tex 2001, 2002 etc januari->december.Hur får man in 2 månader från tidigare år?

Funderar skarpt på att skaffa detta program,men som sagt tidigare så e jag totalt dummy när det gäller bokföring.Funkar det med förlängt räkenskapsår så gör jag slag i sak och beställer programmet.

Mvh
Morgan
 Skrivet av:  Morgan IP: 83.249.114.131



Svar: Förlängt räkenskapsår 2005-07-18 08:30
Som Du säkert observerat har ju Testbolaget kalenderår såsom verksamhetsår.
När man skapar sin egen datafil (vilket man kan göra när man har ett licensnummer). då får man ju i den filen ange sitt eget företagsnamn, sin adress o.s.v. Man får då också ange när bokföringen i UNI_BAS skall påbörjas (första transaktionsdag). Dessutom får man ange datum för första bokslut. Detta datum kan ligga 12 månader bort i tiden eller färre än 12 månader bort eller fler än 12 månader bort.
När Du så småningom gör Ditt första bokslut, kommer bokslutet att ske per den dagen Du angett. Bokföringsår 2 kommer därefter med automatik omfatta 12 månader vidare fram i tiden.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 81.235.248.7



Svar: Förlängt räkenskapsår 2005-07-18 10:58
Hej,
tack för snabbt svar.Jag har nu bestämt mig för att jaqg kommer att
beställa ert program inom kort.Har provat SPCS Bokföring och det är inte i närheten så bra och lättanvänt som UNI Bas.I allafall inte för dummies som jag.

Mvh
Morgan
 Skrivet av:  Morgan IP: 195.190.73.122




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
7 + 2 =