Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

lägga till företag 2007-10-11 12:50
1. vill lägga till ett företag till, hur gör man ?
2. Skriva ut en följesedel men fakturan skall skrivas ut vid annat tillfälle (annan dag), går det och med annat datum ?
 Skrivet av:  Robert IP: 80.251.192.2



Svar: lägga till företag 2007-10-13 10:41
För att lägga till ytterligare företag: Gå till Arkiv-menyn/Köp UNI_BAS
Registrera det nya företaget och tryck för att beställa licens. Om det är samma ägarstruktur på båda företagen har man 50% rabatt på angivna priser och betalar således 625:- kr för licens nr 2.

I UNI_BAS registreras fakturor som skrivs ut direkt. Ibland kan det finnas behov av att registrera en order vid ett tillfälle för att först vid ett senare tillfälle skriva ut faktura. Den möjligheten finns med tilläggsmodulen "Orderhantering". Med denna modul finns möjlighet till registrering av samlingsfakturor, arbetsorder etc. Priset för denna modul är 800 kr.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 90.224.38.240



Svar: lägga till företag 2011-02-13 14:39
Är det alltså så, att jag inte kan använda det UniBas jag har köpt till en nystartad enskild firma om jag t.ex har avvecklat den andra? Måste den nya firman betala licens en gång till?
Om jag känner att jag har gjort ett antal bokföringstekniska fel de första månaderna, men inte har fler verifikat än att det skulle gå att skriva om dem, borde jag väl kunna starta ett nytt företag i UniBas utan att betala licens en gång till. Hur lägger jag i så fall till detta omgjorda företag?
 Skrivet av:  Per Söderblom IP: 85.195.1.170



Svar: lägga till företag 2011-02-13 17:00
Jag har precis samma fråga som Per.
Jag testade att installera om programmet men då hittade jag ingenstans där jag kunde
skriva in min licens kod.
Märkte att jag var tvungen att göra en registrering till, dock skrev jag bara in lite uppgifter för att se om det var där jag skulle göra det.
Nu får jag inte bort de uppgifter jag skrev i systemet, försökt att installera om. men det fungerar inte...

Nu kan jag inte använda programmet... hjälp någon?
 Skrivet av:  Niclas Lundin IP: 83.254.7.35



Svar: lägga till företag 2011-02-13 19:34
Per, varje företag måste ha sitt eget licensnummer. Om du äger flera företag har du 50 % rabatt på nästa licens. Ring supporten för att få hjälp med beställningen av nästa licens - så att vi kan säkerställa att du får din rabatt.

Niclas, du har genomfört en "halv" beställning. Ring supporten så kan vi hjälpa dig att komma vidare.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.187.98



Svar: lägga till företag 2011-05-22 16:19
Har precis samma fråga.
Detta är ju ett mycket märkligt licensförfarande. Jag kommer att byta så snart jag haft mitt årliga bokslutsarbete. Jag vill t ex kunna skilja ut några olika verksamheter inom ramen för ett enkelt bolag och skulle vilja hantera dessa separat. Innebär alltså att jag behöver en licens till.
Det behövs inte i andra likvärdiga program.
 Skrivet av:  Kenth Jansson IP: 88.206.222.193



Svar: lägga till företag 2011-05-22 16:53
Kenth, jag vet inte vad det är som Du tycker är märkligt med vårt licensförfarande.

Hos oss får Du betala 1 licens för ett företag och UNI_BAS använder Du sedan gratis år efter år. Men om Du har mer än ett företag betalar Du en halv licens för nästa företag. Du betalar inte en ny licens nästa år - vilket är det vanligaste licensförfarandet.
Du får hos oss installera och använda programmet på valfritt antal datorer (hemma, på kontoret, i sommarstugan etc) Licensförfarandet hos andra likande program är att Du måste teckna en ny licens för varje dator.

Sedan är det en helt annan sak att Du efter vad jag förstår av Din beskrivning inte behöver någon ny licens. Dels kan Du förmodligen hantera Ditt bolags olika verksamheter inom ramen för UNI_BAS med tilläggsmodulen "Resultatenheter" som kostar 400:- + moms. Alternativt kan Du ju ha flera datafiler för Ditt bolag (helt enligt licensreglerna - 1 bolag 1 licens).

Jag vill passa på att påminna om vår prissättning:
UNI_BAS kostar 1.250:- kr i engångsavgift.


UNI_BAS supportavtal är frivilligt och kostar 600:_ kr per år. (Bokföring; Fakturering; Kund- och leverantörsreskontror, Artikelregister; Inventariebok)

Jämför pris för support hos våra kollegor i branschen:

VISMA enskild firma
990:- kr per år STÄNGS AV OM MAN INTE BETALAR - KÖP NYTT PROGRAM
-- saknar förstås ett öppet forum!

VISMA eget aktiebolag
2.290:- kr per år - STÄNGS AV OM MAN INTE BETALAR - KÖP NYTT PROGRAM
-- saknar förstås ett öppet forum!

Edison endast bokföringsprogram
990:- kr per år
-- saknar förstås ett öppet forum!

Edison Ekonomi start (ingen fakturering)
1.900:- kr per år
-- saknar förstås ett öppet forum!

Hogia small office Bokföring Light (endast bokföingsprogram)
790:- kr per år STÄNGS AV OM MAN INTE BETALAR - KÖP NYTT PROGRAM
-- saknar förstås ett öppet forum!

Hogia small office Fakturering Light (endast faktureringsprogram)
790:- kr per år STÄNGS AV OM MAN INTE BETALAR - KÖP NYTT PROGRAM
-- saknar förstås ett öppet forum!

BLstart (endast bokföingsprogram)
780:- kr per år
-- saknar förstås ett öppet forum!

BLfakturering (endast faktureringsprogram)
950:- kr per år
-- saknar förstås ett öppet forum!

BLleverantör (endast leverantörsreskontra)
950:- kr per år
-- saknar förstås ett öppet forum!

e-conomic
820:- per år (max1000 transaktioner) STÄNGS AV OM MAN INTE BETALAR - KÖP NYTT PROGRAM
-- saknar förstås ett öppet forum!

fortnox enbart bokföringsprogram
1.060:- kr per år STÄNGS AV OM MAN INTE BETALAR - KÖP NYTT PROGRAM
-- saknar förstås ett öppet forum!

fortnox enbart faktureringsprogram
1.060:- kr per år STÄNGS AV OM MAN INTE BETALAR - KÖP NYTT PROGRAM
-- saknar förstås ett öppet forum!
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.188.75




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
6 + 10 =