Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Kundkonto? 2007-10-10 13:08
Hej,

Kontot 4010 (som jag valt att kalla "Varor, material och tjänster" snarare än "Inköp") är av någon anledning markerat som ett "Kundkonto", vilket gör att jag plötsligt blivit oförmögen att registrera en kostnad utan faktura under det kontot. Unibas talar om för mig att "registrera på kontot genom att skriva faktura eller genom att registrera betalning". Så vill jag inte ha det. Jag försöker avmarkera kontot som kundkonto i kontoplanen, men det går inte alls.

Jag inser att det antagligen är något jag själv har ställt till med när jag var inne och ändrade i kontoplanen.

Tacksam för hjälp,

/Peter
 Skrivet av:  Peter Nordstrand IP: 83.248.168.126



Svar: Kundkonto? 2007-10-10 14:03
Precis som Du skriver så är detta något som Du "själv ställt till med".
Det är i de flesta fall mycket enkelt att rätta till det felaktiga. Detta under förutsättning att man upptäcker felaktigheten på ett tidigt stadium.
Gå till Registervård/Kontoplan och välj konto 4010. Där har Du kryssat i rutan "Kundkonto". Ta bort krysset.
Kan Du inte ta bort krysset utan att systemet protesterar, då gör Du klokt i att kontakta vår serviceavdelning som kan hjälps Dig att ställa allt tillrätta. Har Du serviceavtal kostar inte detta något.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 90.224.38.240




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
3 + 8 =